آقایان مسئولین؛ لطفا مراقب دین مردم باشید!!!



مسئولین محترم شهرستان بابلسر ، سلام


رزمندگان دلاور جبهه های 8 سال دفاع مقدس ســـلام

برادران بســــــــیجی وارزشمند سـلام

همشـــــهریان گرامی ســــــلام


دلم را به سلام مستحبی خوش کرده ام که جوابش واجب است... مدتها بود که بنای درد دلی کوتاه را با شما را داشتم. سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، همان پیر مراد وفرزانه ای که همه ادعای پیروی  راه و مکتبش را داریم این فرصت را فراهم کرد...

نمی دانم تا چه حد به وضع فرهنگی شهر اشراف دارید؟ چقدر از ساعات کاریتان را به سرکشی از اماکن عمومی و اجتماعات شهری می پردازید؟  در این ایام تعطیلات که ازدحام مسافران و گردشگران شهرستانی در شهر بیداد می کند به کناره ی رود یا سواحل دریا سری زده اید ؟! ویا اینکه شما هم مثل من وصدها  خانواده ی ساکن این شهرستان معذورید....

یادش بخیر، اوایل انتصابتان چقد خوشحال بودیم... خبر  تعهد بالا و مسئولیت پذیریتان ذکر همه ی محافل بود... خیلی ها نقل میکردند که تا پاسی از شب در محل کارتان مشغولید و از آن طرف نماز صبح را در فرمانداری بجا میاورید.... نمی دانم چه شد که حاصل آن همه تلاش مجدانه و خدمت صادقانه شده وضعیت کنونی شهرمان...

آمار معتادان و بیکاران بابلسر دستتان رسیده؟  وضع زنان و دختران شهر چطور؟ عملکرد نیروی انتظامی را چطور ارزیابی می کنید؟ بخشداران تان چگونه عمل می کنند؟   بینی وبین الله  تعهد وتحصیلات و تخصص را در انتصاب بخشداران تان لحاظ نموده اید؟  یا اینکه.....

آقای نادری حکایت زیر را شنیده اید؟

گویند روزی دزدی در راهی، بسته ای یافت که در آن چیز گرانبهایی بود و دعایی نیز پیوست آن بود. آن شخص بسته را به صاحبش برگرداند.
او را گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟ گفت: صاحب مال عقیده داشت که این دعا ،مال او را حفظ می کند و من دزد مال او هستم ، نه دزد دین. اگر آن را پس نمی دادم و عقیده صاحب آن مال ، خللی می یافت ، آن وقت من، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است.

این حکایت تقدیم بشما و آقایونی که کم کم  دارید دین مردم را هم ....


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, | 4:18 | نویسنده : رحمت |

فضیلت سوره اعراف

 

 

v      اعراف، و نام دیگرش «المص1» هفتمین سوره قرآن است كه مكی و دارای 206 آیه می باشد

v      در روایات، برای این سوره آثار و برکاتی شمرده‌اند، مثل: در امان ماندن از شرّ دشمن و حیوان درنده؛ حفظ از شرّ شیاطین، کسب توفیق بر خواندن نماز شب و جلوگیری از چیره شدن خواب..

v      در فضیلت این سوره مبارکه از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: «هر کس سوره «اعراف» را قرائت کند خداوند بین او و ابلیس پرده ای بیفکند تا از شر ابلیس در امان بماند، او در زمره کسانی است که حضرت آدم علیه السلام در بهشت او را زیارت می کند و در بهشت به تعداد همه یهودیان و مسیحیان به او درجات داده خواهد شد.»2

 

v      امام صادق علیه السلام فرموده است: «هر که این سوره را در هر ماه یک بار قرائت نماید، در روز قیامت از جمله کسانی است که هیچ خوف و ترسی و هیچ حزن و اندوهی ندارد و هر کس در روزهای جمعه این سوره را بخواند، در زمره کسانی است که خداوند از آنها حسابرسی نمی کند، بدانید در آن آیات محکمی است؛ پس آن را فرو نگذارید، زیرا آنها در روز قیامت به سود قاریان خود شهادت می دهند.»


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, | 4:50 | نویسنده : رحمت |

فضیلت و خواص سوره انعام

فضیلت و خواص سوره انعام

"انعام"به معنى چهارپایان مى باشد و نام ششمین سوره قرآن است.نام این سوره از آیه 136آن گرفته شده است و در این سوره به چهارپایان و احكام مربوط به آنها از نظر حلال و حرام بودن گوشت اشاره گردیده است. بعضى موضوعات دیگرى كه در این سوره بیان شده عبارتند از:مبارزه با شرک و بت پرستى، دعوت به اصول سه گانه توحید و نبوّت و معاد، و بیان كردار و اعمال و بدعت هاى مشركان و مبارزه با آن.این سوره در مكّه نازل شده و 165 آیه دارد.

در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است: «سوره انعام به یکباره بر من نازل شده و هنگام نزول، هفتاد هزار فرشته که در حال تسبیح «سبحان الله» و تمجید «الحمدلله» گفتن هستند آنرا مشایعت و همراهی کردند. هر کس این سوره را بخواند این 70هزار فرشته در شب و روز، به تعداد آیات سوره انعام بر او درود می فرستند.

در روایتی دیگر از ایشان آمده است: «هرکس سوره انعام را قرائت نماید، برای او پاداشی از درّ، به وزن همه چهارپایانی که خداوند در دار دنیا آن را آفریده است، خواهد بود و به تعداد تمام درّها، صد هزار حسنه و صدهزار درجه به او عنایت می شود...»)

امام جعفر صادق علیه السلام نیز در این باره فرموده است: سوره انعام به صورت کامل و یکباره بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده است. پس آن را عظیم و عزیز بدارید. زیرا در 70 جای آن نام خداوند برده شده است و اگر مردم می دانستند چه آثار و برکاتی در این سوره نهفته است ان را رها نمی کردند.)


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 19 خرداد 1391برچسب:, | 5:15 | نویسنده : رحمت |

زینب ماه عالم تاب

 

متن نوحه ترکی زینب زینب


 

متن نوحه ترکی زینب زینب

زینب زینب زینب کنز حیا زینب کان وفا زینب

زینب زینب زینب درد آشینا زینب غرق بلا زینب

غم قهرمانی زهرا نیشانی

ای روح با ایمان جانیم سنه قوربان

زینب زینب زینب سرگشته دوران آواره طوفان

زینب زینب زینب حفظ عهد و پیمان شیر شه مردان

زینب زینب زینب محبوبه جانان قرآنینه قوربان

زینب زینب زینب کنز حیا زینب کان وفا زینب

زینب زینب زینب درد آشینا زینب غرق بلا زینب

غم قهرمانی زهرا نیشانی

ای روح با ایمان جانیم سنه قوربان

زینب زینب زینب شمشیر دو پهلو دان برنده بیان زینب

زینب زینب زینب قارداش باشونین اوستونده زولفی آراران زینب

زینب زینب زینب صحرای مصیبت ده غمنن قوجالان زینب

زینب زینب زینب قارداش باشونین قانی زولفینده حنا زینب

زینب زینب زینب پیمان حَقَ مظهر قرآنه او لان یاور

زینب زینب زینب حجب و ادبه مظهر شأن و شرف منبر

زینب زینب زینب دائم گوزی قان یاشلی باشینده قارا معجر

زینب زینب زینب زهراسی اولن گوندن آماج بلا زینب

زینب زینب زینب تعبیر رسا زینب تسبیح خدا زینب

زینب زینب زینب محراب عبادت ده تفسیر دعا زینب

زینب زینب زینب پروندۀ خونین شاه شهدا زینب

زینب زینب زینب محکم سوزی اوستونده مردانه دوران زینب

زینب زینب زینب کاخ ستم و ظلمی قل باغلی یخان زینب

زینب زینب زینب چوخ قمچی دگن باشی محمل ده یاران زینب

زینب زینب زینب یولّاردا پرستاری حبُ الاُسرا زینب

زینب زینب زینب سر قافله نهضت اوز نهضتنه قیمت

زینب زینب زینب اولّ ده گورن عزت آخرده چکن ذلت

زینب زینب زینب آغلار گزی غربتده قارداشلارونا حسرت

زینب زینب زینب جان سینه ده سوئلرده وای بخته قرا زینب

زینب زینب زینب هم نایب زهرایه هم دیننه پیرایه

زینب زینب زینب آقزوندا شیرین سوزلر غمنن دولانان وایه

زینب زینب زینب ایستکلی رقیه یینن قبری اولان همسایه

زینب زینب زینب هیچ گور میین عمرینده بیر لحظه صفا

زینب زینب زینب زینب جان نقدنه دین اوسته ارزان ورن زینب

زینب زینب زینب غربت ده اولن یالقوز محتاج کفن زینب

زینب زینب زینب کنز حیا زینب کان وفا زینب

زینب زینب زینب درد آشینا زینب غرق بلا زینب

غم قهرمانی زهرا نیشانی ای روح با ایمان جانیم سنه قوربان



Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, | 1:50 | نویسنده : رحمت |

زنی که پیغمبر بود


کربلا، بیابان سوزانی است که در آن بال و پر منطق می‏سوزد. سر عقل خم می‏شود. پای چوبین استدلال می‏شکند و زبان استدلال، لال می‏شود.
پیش از حسین(ع) و پس از او، صحنه تاریخ هماره میدان نبرد حق و باطل بوده است. اما چرا از میان این همه، عاشورا حماسه‏ای دیگرگونه است؟
شاید حضور چهره‏های گوناگون یک جامعه، مثل زن، کودک، جوان، پیر و ... یا وجود تمام عناصر یک زندگانی کامل مانند تشنگی، ایثار، عشق، مظلومیت، نیایش، خواب، بیداری، جهاد، وفاداری و ... بر این تابلو، رنگی از جاودانگی پاشیده است.
اما غیر از این شاید بتوان گفت که در درگیری مستمر حق و باطل، چیزی که اثر آن کمتر از خود آن درگیری نیست، آگاهی تاریخ و جامعه از آن است، چون افراد و جوامع زوال‏پذیرند و اگر درگیری حق و باطل، تنها در میان نیروهای درگیر در کشمکش مطرح باشد. هر دو نیرو روزی از بین خواهند رفت. اما اگر پیام این درگیری به گوش تاریخ و به دست جامعه برسد، اثری زوال‏ناپذیر خواهد داشت.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, | 1:11 | نویسنده : رحمت |

السلام علیک یا امیرالمومنین حیدر

علی نجوای عرش کبریایی

علی مولود بیت ا...اعلی

علی آیینه ای از حق زمعنی

علی قربانی محراب خونین

علی میزان حق،مثقال توزین

علی مولای درویشان بی کس

علی روحی زانفاس مقدس

علی ذکر و دعای هرملائک

علی ره توشه عرفان سالک

علی وصف کمالات پیمبر

علی را دخت احمد گشته همسر

علی همراه خود دارد سه گوهر

علی دارد حسن همراه کوثر

علی دارد حسینی نور عینی

علی سلطان وچون او کس نبینی

علی غمخوار ودمساز یتیمان

علی مرحم به دلهای پریشان

علی شافی به غوغای قیامت

علی مبعوث حق ،نور ولایت

علی قرآن ناطق خصم هر خس

علی تفسیر قرآن و سخن بس


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | 23:16 | نویسنده : رحمت |

گزيده سخنان مقام معظم رهبري در مورد امام خمینی(ره)


ـ صلوات و سلام خدا بر شاهد شهيدان و امام مجاهدان و اسوه و مقتداي صالحان و رفعت بخش كلمه پيامبران ، حضرت امام خميني قدس الله سره و اعلي الله كلمه كه آتش خشم مستضعفان را بر هيمه فسق و فساد و كفر و الحاد و ظلم و استكبار جهاني افكند و اركان سلطة مستكبران را متزلزل ساخت .
1/7/68
ـ اگر امام نيست ، خداي او ، راه او ، رهنمودهاي او و انگشت نوراني اشاره هاي او كه ما را به راه راست هدايت مي كرد ، هست و مهم اين است كه ما كار بزرگ امام را بشناسيم و قدر بدانبم .
5/11/68
ـ بزرگداشت امام براي ما ، جنبه اعتقادي ، ايماني، انقلابي، عاطفي و ملي دارد .
2/3/69
ـ شخصيت وجودي امام كه در جايي براي شهادت اسيري اشك مي ريزد و در جايي ديگر همچون قضيه شهادت 72 تن از بزرگان انقلاب چون كوهي استوار مي باشد با هيچ زباني قابل توصيف نيست .
2/3/69
ـ اين فكر غلطي است كه حرف دل امام را تنها مي توان در رؤيت سياسي امام ديد .حرف دل امام را در مجموعه اي از همه ابعاد وجودي امام با صد زبان همچون فرياد سياسي ، شعر عرفاني ، لبخند و يا گريه اي بيان شده است . بايد ديد و سعب و كوشش ما بايد بر اين باشد كه در تمام جهات كمال امام را مورد توجه قرار دهيم .
2/3/69
ـ امام براي حيات دوباره اسلام درست همان راهي را پيمود كه رسول معظم (ص) پيموده بود ، يعني راه انقلاب را، در انقلاب اصل بر حركت است ، حركتي هدفدار ، سنجيده ، پيوسته ، خستگي ناپذير و سرشار ايمان و اخلاص ، در انقلاب به گفتن ، نوشتن و تبيين اكتفا نمي شود ، بلكه پيمودن و سنگر به سنگر پيش رفتن و خود را به هدف رساندن، اصل و محور قرار مي گيرد ،
گفتن و نوشتن هم در خدمت همين حركت در مي آيد و تا رسيدن به هدف يعني حاكميت بخشيدن دين خدا و متلاشي ساختن حكومت شيطاني ادامه مي يابد .
13/3/69
ـ امام خميني يك حقيقت هميشه زنده است ، نام او پرچم انقلاب ، راه او راه انقلاب و اهداف او اهداف ابن انقلاب است .
13/3/69
ـ حيات و شخصيت خميني كبير ، تجسم اسلام ناب محمدي (ص) و تبلور انقلاب اسلامي بوده و او خود و سخنش و انگشت اشاره اش خضر راه اين حركت الهي و روشنگر نقاط مبهم و برطرف كننده همه ي ترديدها بوده و همجنان خواهد بود . ملت ايران و از همه بيشتر مسئولان كشور بايد اين درس بزرك را هرگز از ياد نبرد .
13/3/69
ـ اين عصر را بايد عصر امام خميني ناميد و ويژگي آن عبارتست از پيدايش و جرأت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگويي ابر قدرتها و شكستن بت هاي قدرت ظالمانه و بالندگي نهال قدرت واقعي انسان ها و سر بر آوردن ارزش هاي معنوي و الهي .
13/3/69
ـ در همه جاي عالم فاصلة ميان زندگي و رؤساي كشور با مردم كوچه و بازار فاصلة شاه و گداست و حتي حكومتهايي هم كه داعية توده‌اي داشتند نتوانستند از زندگي مسرفانه شاهان براي خود صرفنظر كنند افتخار نظام اسلامي آن است كه امام عظيم الشأنش تا پايان عمر در زي طلبگي زندگي كرد .
13/3/69


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, | 22:57 | نویسنده : رحمت |

پایمال شدن خون شهدا تاکی؟؟؟


 

 


 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 


من از خون شهیدان شرم دارم   که خلقی را به خود سرگرم دارم

اقای فرماندار:

لطفا روی خون شهدا پا بگذارید!!!!!

میدانی این حرف ، حرف کیست؟

آری درست حدس زدی، این حرف ، حرف من و توست،من و تویی که هر روز

ده ها بار این جمله را با هم بلند فریاد می زنیم

من و تویی که معتقدیم خون شهدا بی ارزش است،

من و تویی که آن ها را مرده فرض میکنیم،

من و تویی که آرمان هایشان را عقب افتادگی تلقی میکنیم،

و من وتویی که...

تعجب کرده ای؟

تعجب نکن .

مگر غیر از این است؟

کدامتان ادعایی بر خلاف این دارید؟

کدامتان از مفهوم این حرف خود را دور میدانید؟

اگر باز هم میگویی نه،پس خوب گوش کن:

صبحت را با یاد چه کسی آغاز کردی؟بایاد خدا؟؟!؟!؟

حال بگذار برایت از مشکلات شهرمان برایت بگویم.که هر کدامش دل شیعیان علی (ع) را خون کرده.

به خدا نمیدانم از کجا بگویم ؟؟؟

اقای فرماندار محترم تا کی ما باید چوب ترس وغفلت شما را بخوریم.تا چه زمانی باید بی کفایتی زیر دستان شما را تحمل کنیم،چرا کاری برای مردم نمی کنید.؟؟

چرا مشکل سواحل بابلسر حل نمیشود؟چرا من وخانواده ام به خاطر عدم اجرای طرح سالم سازی سواحل از فحشا وبدحجابی نتوانیم

به کنار ساحل برویم؟مگر این دریا مال ما نیست ؟مگر ما حق استفاده از ان را نداریم؟چرا کاری نمیکنی ؟از چه میترسید؟از خدا یا خلق خدا؟اگر از خدا میترسید بدان آن صندلی که بر روی آن نشسته ای مال شهیدان است نه توپس از آن سوء استفاده نکن.....

 

چرا ناراحت شدی؟ میگویی نگویم؟ چشم نمیگویم،پس تو بگو،

در سکوت و در تنهایی،در خلوت شب،با خدای خودت،بگو،نترس،

برای خدا نمیگویی، برای خودت بگو،

بگو که دیگر واجباتم برایم بی اهمیت شده است،

بگو که از محرمات لذت می برم و غافلم از حال مولایم امام زمان(عج)،

بگو که خون شهدا و عقایدشان برایم بی ارزش شده است نه در گفتارم،بلکه در عملم،

بگو که پا بر روی خون سید الشهدا گذاشته ام و دل زینب کبری(س) را خون کرده ام،

بگو آنقدر غرق دنیا گشته ام که یادم رفته است،شهدا زنده اند و شاهد بر اعمالم،

بگو آنقدر غافلم که فرزند بی بی حضرت فاطمه زهرا(س) را هم از یاد برده ام.

حال تو چه میگویی؟باز هم مخالفت میکنی؟اگر هنوز هم قبول نکرده ای،

از دیگران بپرس تا برایت بگویند،از دیگران بپرس تا برایت از جسم های بی سر بگویند،

تا برایت از بدن های تکه تکه بگویند،تا برایت از لب های تشنه بگویند،

تا برایت از خمپاره و گلوله و خون بگویند،تا برایت از جنون بگویند،

تا برایت از استخوان های بی نشان بگویند،تا برایت از پلاک های زیر خاک بگویند،

تا برایت از نیم پلاک ها بگویند،تا برایت از اسارت ها بگویند،

تا برایت از ندیدن فرزندانشان بگویند،تا برایت از ایثار ها بگویند،

تابرایت از عشق بگویند،تا برایت از دریای خون بگویند،

تا برایت از مشک های پر از اشک بگویند،تا برایت از بچه های بی پدر بگویند،

بپرس تا برایت ار نامردی روزگار سخن بگویند.

آیا هنوز هم می خواهی بشنوی؟ آیا تحمل شنیدن داری؟

آیا تحمل تصوّر جسم های در خار فرو رفته را داری؟ می پرسی چرا در خار فرورفته؟

مگر فراموش کرده ای حکایت آن دلاور مردانی که بی درنگ

بر روی خار ها دراز میکشیدند تا دیگران از روی آنها عبور کنند و به پیروزی برسند.

می دانی این ها برای چه بود؟ برای که بود؟

نگو که برای پس گرفتن خاکشان بود،نگو که برای دفاع از میهنشان بود،

بلکه فریاد بزن برای انتقام گرفتن صورت سیلی خورده بانوی دو عالم بود.

نکند باز هم می خواهی بشنوی؟؟!؟ اما دیگر من نمی توانم بگویم!!،

پس اینبار تو بگو ، تو فکر کن:

اول یادی از دست های بریده علم دار کربلا بکن،

بعد یادی از جسم بی سر امام حسین(ع) و

بعد هم یادی از دختر کوچکشان حضرت رقه(س) ،

نمی گویم که یادی از عبدالله ابن حسن(ع) که خود را سپر امام حسین(ع)کرد بکنی،

زیرا میدانم که شرمنده خواهی شد

 

مشکل بعدی شهر ما انجام مسابقات جام رمضان در شب های ماه رحمت خداست.چرا جوانان ما بجای اینکه در شب های ماه رمضان به مساجد و حسینه ها بروند به سالن های فوتبال میروند.یعنی واقعا نمیتوان این مسابقات را در زمان دیگر برگزار کرد.از شما خواهشمندم فکری اساسی برای این مسئله بکنید زیرا جوانان این شهر در خطر هستند.مخصوصا در این جنگ فرهنگی غرب علیه دین وایمان جوانان ما .پیشنهاد من هم به شما این است که با جدیت این مسئله دنبال کنید تا این مسابقات از ماه رمضان به ماه شعبان انتقال پیدا کند.

 

 

و در اخر هم  از شما خواستار هستم در مسئله ارتحال امام با جدیت بیشتری کار کنید چون واقعا بخشدار های شما کار خاصی انجام نداده اند واز زیر کار در رفته اند.این انقلاب مدیون رهبری مام خمینی (ره) است.پس تقاضا دارم.شخصا وارد گود شوید ودست ما را در اعزام مردم به سالگرد امام را بگیرید.گاهی باید کارهایی انجام داد که فقط خدا ببیند.

 

پاسداری از خون شهدا غیرت می خواد

 

غیرتی ایرانی

 

غیراتی از جنس خون و اعتقاد

 

و نه غیرتی برخواسته از چشم‌های بسته

 

و نه غیرتی برخواسته از اشتباه

 

مثل حرکتی در تاریکی

 

 

حال نگاهی به خود بیانداز،ببین آیا باز هم میتوانی بگویی*العجل یا مولای*

در حالی که تو باعث میشوی هر جمعه چشم های مولایت بگریند

و دهان مبارکشان ناله استغفار سر دهند.

حرف برای گفتن بسیار است ، اما افسوس که کسی نمیشنود،

افسوس که همه خفته اند.

پس با تو میگویم یا مولای ، که به فریادمان رسی.

یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)

الغوث،الغوث،الغوث

ادرکنی، ادرکنی،ادرکنی

الساعه،الساعه،الساعه

العجل،العجل،العجل!

 

 

 

 

 

ما ها همه مسولیم....

 

مسول قطره قطره خـــــون شهــــدا



Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, | 1:25 | نویسنده : رحمت |

جایگاه «حیا» در جشنواره فیلم فجر


وضعیت نامناسب حیا و عفاف در عموم فیلم های جشنواره فجر موج می زند.

سایت تحلیلی دیدبان در این اینفوگراف بر اساس سنجش مولفه هايي چون پوشش زنان ، پوشش مردان ،كيفيت روابط با جنس مخالف ، نوع كلمات و شيوه  لحن بازيگران،كميت و كيفيت موضوعات مرتبط به حريم خصوصي افراد ،گريم بازيگران زن  و مرد ،چگونگي مواجهه با ارزش هاي ديني و فرهنگي ،نحوه تعامل (گفتاري و رفتاري) با اعضاي خانواده صورت گرفته است .
 
 سينمايي نجيبانه عمل خواهد كرد كه عفيفانه فيلم بسازد و در مراحل مختلف فيلم سازي اش به معناي واقعي كلمه حيا ورزي كند .حياو  عفاف منحصر به موضوع حجاب نيست بلكه ابعادي فراتر از آن داشته و عرصه هايي گفتاري و  رفتاري  به خود مي پذيرد . بر اين اساس در فرصت پيش روي حيا سنجي فيلم هاي  سي امين جشنواره فيلم فجر  بر اساس سنجش مولفه هايي چون پوشش زنان ، پوشش مردان ،كيفيت روابط با جنس مخالف ، نوع كلمات و شيوه  لحن بازيگران،كميت و كيفيت موضوعات مرتبط به حريم خصوصي افراد ،گريم بازيگران زن  و مرد ،چگونگي مواجهه با ارزش هاي ديني و فرهنگي ،نحوه تعامل (گفتاري و رفتاري) با اعضاي خانواده صورت گرفته است .
 
بر اساس تحلیل حاصله در این تحقیق از بین فیلم های جشنواره 45 فیلم حداقل یکی از شاخص ها را رعایت نکرده اند، 25 فیلم دو شاخص، 20 فیلم 3 شاخص و 10 فیلم 4 شاخص را رعایت نکرده بودند.


 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 13:55 | نویسنده : رحمت |

چه کسی گفته صاحبم خواب است؟

چه کسی گفته صاحبم خواب است؟
 
چه کسی گفته است شاهینی؟

تو همان زاغ زشت بی دینی

زاغکی در لباس انسان ها

دلقکی در میان رپ خوان ها

نظر حق شده به تو چپ چپ

آبروی تو رفت با این رپ

کافی است این همه کلام گزاف

دهنت را ببند و شعر نباف

این که توهین نمودی اش ای پست

دهمین حجت خداوند است

دهمین نورعالمین است او

پسر شاه کاظمین است او

امپراتور ملک دلها اوست

ما همه نوکریم… آقا اوست

جلوه اش جلوه ی رسول خداست

پرچمش نیز تا ابد بالاست…

مقتدای همه ست این آقا

پسر فاطمه است این آقا

إهدنای نماز های من است

انتهای فرازهای من است

نوه اش منجی جهان مهدی است

حضرت صاحب الزمان مهدی است

صبح خورشید و شام مهتاب است

چه کسی گفته صاحبم خواب است؟

کور دل این تویی که در خوابی

روی از این شام برنمی تابی

حکم تو تا همیشه خاموشی است

خوابت از نوع خواب خرگوشی است

گنبد پاک هشتمین خورشید

این چنین نیست ای خبیث پلید

نیست این عکس در تصور من

گنبدش را ندیده ای حتما !!

گنبد شاه من ز جنس طلاست

شرف الشمس عالم بالاست.
 
الغرض، بغض من کماکان هست

در دلم کینه‌ی فراوان هست…

عشق ما ریشه‌دار و بنیادی است

تا قیامت امام مان هادی است.


مسعود یوسف پور یکی از طلاب حوزه علمیه مشهد
 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, | 1:9 | نویسنده : رحمت |
صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 19 صفحه بعد