باز هم مادر شهیدی به دیدار فرزند شتافت

در کودکی رقیه ی روضه ها بود. از جوانی دل و روحش را به قرآن پیوند زد و آموزش قرآن پیشه کرد. لالایی هر شب تنها پسرش آوای زیبای قرآن بود و مرثیه های سالار شهیدان.

در کودکی رقیه ی روضه ها بود. از جوانی دل و روحش را به قرآن پیوند زد و آموزش قرآن پیشه کرد. لالایی هر شب تنها پسرش آوای زیبای قرآن بود و مرثیه های سالار شهیدان.
در زمان جنگ تحمیلی پسر کاری کرد حسینی و مادر علی اکبری تقدیم نمود به اسلام و ایران و چه برازنده نامی بر او نهاده بود: حسین علی.
مادر اما این روزها دلتنگ شهیدش شده بود، وصیت نامه اش را بسیار می خواند و بر آن می گریست. بی تاب پسر بود و چشم انتظارش تا سرانجام... .
در صبح گاه 31 اردیبهشت مادر شهید حسین علی خلیل تبار از شهدای سرافراز هادی شهر دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار فرزند شهيدش شتافت.
گفتنی است شهید  خلیل تبار در عملیات والفجر 8 و در سن 26 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, | 23:51 | نویسنده : رحمت |

حماسه آزادسازي خرمشهر



 
 خرمشهر را خدا آزاد کرد  امام خميني (ره) روز سوم خرداد 1361 يکي از بارزترين جلوه‌هاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران مي‌باشد. در اين روز شهر مقاوم خيز خرمشهر که پس از 35 روز پايداري و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن در آمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) ، بار ديگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد. خبر آزادسازي خرمشهر به سرعت همه ملت مسلمان ايران را غرق شادي و سرور کرد و مردم ايران با حضور در مساجد نماز شکر به جاي آورده و نداي ا... اکبر سردادند. عمليات بيت‌المقدس در دهم ارديبهشت 1361 آغاز شد و در چهار مرحله عمليات نهايتا در سوم خرداد 1361 به آزادسازي خرمشهر انجاميد و تلفات زيادي به دشمن بعثي وارد آمد. اين فتح مبين، دفاع مقدس را وارد مرحله نويني کرد و براي اولين بار از شروع جنگ تحميلي ايران در موضع قدرت قرار گرفت. همچنين اين پيروزي بزرگ آمريکا و ساير قدرتها را سخت به وحشت انداخت و آنان که از پيروزي نهايي ايران اسلامي سخت بيمناک بودند، به تجهيز و تقويت بيش از پيش رژيم صدام پرداختند. نتايج نظامي به دست آمده از عمليات بيت‌المقدس: ـ آزاد سازي 5400 کيلومتر مربع از خاک کشور اسلامي از جمله خرمشهر و تأمين 180 کيلومتر خط مرزي ـ 19 هزار اسير و 16 هزار کشته از دشمن ـ انهدام 60 فروند هواپيما ، 3 فروند هلي‌کوپتر، 418 دستگاه تانک و نفربر، 30 قبضه توپ، 49 دستگاه خودرو. ـ غنايم به دست آمده : يک فروند هلي‌کوپتر، 105 دستگاه تانک و نفربر و 56 دستگاه خودرو.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, | 23:43 | نویسنده : رحمت |

السلام علیک یا امام علی النقی (ع)

نقی نامی که فخر آسمانی

تلفظ کردنش ذکر دهان است

ز القاب امام هادی ماست

امامی که عزیز شیعیان است

امام ماه روی با وقاری

که جد حضرت  صاحب زمانی

زلال چشمه های او پاکتر از

همان نهری که در جنت روان است

نقی چون مظهر پاکی است نامش

برای قرن آسوده گران است

به نام مادر آئینه سوگند

همان که صبح چشمش جاودان است

نخواهد از نفس افتاد این عشق

که از هادی به قلب عاشقان است

به کوری دو چشم آن حقیری

که از فرط حقارت بد دهان است

به در دیوار این دنیا نوشتیم

نقی زیباترین نام جهان است


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, | 23:56 | نویسنده : رحمت |

قرآن

نسیم کوی جـــانــــــــــان است قرآن                            شمیم عطر رحمان است قرآن

بود روشنـــــــگر راه ســـــــــــــــعادت                         چو خورشید فروزان است قرآن
 

به گلزارش ، خـــــزان راهــــی نـــدارد                              بهاران در بهاران است قرآن

صفای بوســـتـان آســــــــــمانـی است                          شکوه باغ رضوان است قرآن

رهـــــــــاند آدمــــــی را ،از جهـــــــــالت                       فروغ علم و ایمان است قرآن

طـــــــراوت بخــــش روح مؤمنیــن است                به جسم عارفان ، جان است قرآن

به صدق و راستـــــی همتـــــــــــا ندارد                          رفیق نیک پیمان است قرآن

نهان در سیــــــنه او ، سٌر عشـق است                           کلید گنج عرفان است قرآن

بود معــــجز ، رســـول هاشــــــــــمی را                 که در شأنش ثناخوان است قرآن

طبـــــیب درد های بـــــــی دوا اوســـــت                 به جان خسته درمان است قرآن

تسـلی بخش دلــــــهای غمین است                            چراغ شام حرمان است قرآن

خلــــــــل کـــــــی ره برد بر ساحت او ؟                      بنائی سخت بنیان است قرآن

در آن سامان که سامان نیست کس را                          پناه هر مسلمان است قرآن

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, | 1:57 | نویسنده : رحمت |

فضائل سوره مائده




اين سوره مباركه پنجمين سوره از قرآن كريم و چهارمين سوره از سوره طوال است و همه آيات آن در مدينه نازل شد،
"مائده" به معنى سفره آراسته از غذا مى باشد."مائده" نام پنجمین سوره قرآن مى باشد كه از آیه 112این سوره گرفته شده است. قسمتى از این سوره درباره تقاضاى حواریّون و یاران حضرت عیسى(ع)است كه از او خواستند سفره اى آراسته از غذا براى آنان از طرف خداوند نازل شود.بعضى از موضوعات مطرح شده در این سوره عبارتند از:بیان معارف اسلامى موضوع رهبرى بعد از رسول خدا(ص) نفى اعتقاد مسیحیت به تثلیث، موضوع وفاى به عهد و عدالت اجتماعى، شهادت به عدل، داستان هابیل و قابیل فرزندان آدم(ع) و تحریم قتل نفس و معرفى غذاهاى حلال و حرام و بیان قسمتى ازاحكام مربوط به وضو و تیمّم. این سوره 120آیه دارد و در مدینه نازل شده است.

نام های دیگرش: عقود، المنقذه است.

بجز آيه اليوم اكملت لكم دينكم كه در حجة الوداع نازل گرديده و گفته مى‏شود كه اين سوره آخرين سوره‏اى است كه بر پيامبر نازل شده و نزول آن بعد از سوره فتح بوده است. ضمنااين سوره صد و بيست آيه دارد و علت نامگذارى اين سوره به «مائده» اشتمال آن بر داستان درخواست عيسى از خداوند است كه از او طلب كرد كه مائده‏اى از آسمان بفرستد و مائده به معناى سفره و خوان غذاست.

    در فضيلـت خواندن اين سوره روايتهاى متعددى وارد شده و به طوريكه پيشتر نيز گفته‏ايم اين روايات جهت تشويق مردم به خواندن قرآن است و اگر كسى اين سوره‏ها را به قصد آن ثوابها بخواند، اميد است كه خداوند آن ثوابها را به او بدهد.
ابوحمزه ثمالی از امام صادق علیه السلام روایت کرده است: «سوره مائده یکباره بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده است و 70هزار فرشته هنگام نزول، آن را همراهی می کردند.»3

 

آثار و برکات سوره

1) افزایش ایمان

از امام محمد باقر علیه السلام روایت است که ایشان فرمودند: «کسی که این سوره را در هر روز پنجشنبه بخواند، ایمانش به ظلم و ستم پوشیده نگردد و کسی را با پروردگارش شریک نسازد.»4

2) زیاد شدن روزی

هر کس هنگام صبح آیه 114 سوره مائده را قرائت کند روزی او در آن روز از جایی رسد که خود نیز گمان ندارد.5

3) برآورده شدن حاجات

روز اول بعد از نماز صبح با وضو دو رکعت نماز حاجت بخواند آنگاه تا 40روز هر روز رو به قبله 100 صلوات بفرستد و آیه 114 سوره مائده را بخواند و در بین خواندن با کسی تکلم ننماید. این عمل در فتح امور بسیار مؤثر است.6

4) جلوگیری از سرقت و تلف شدن مال

از امام صادق علیه السلام نقل شده است: «هر کس که سوره مائده را بنویسد و آن را در صندوق و وسایل و پارچه های خود قرار دهد، از سرقت و تلف شدن و از بین رفتن آنها در امان خواهد ماند...» 7


  




Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, | 1:48 | نویسنده : رحمت |

فضائل سوره مبارکه نسا

این سوره چهارمین سوره قرآن کریم است و ۱۷۶ آیه دارد . سوره نساء از نظر ترتیب نزول،بعد از سوره ممتحنه قرار دارد . همان طور که می دانیم ترتیب کنونی سوره های قرآن مطابق با ترتیب نزول سوره ها نیست . این سوره در مدینه و پس از هجرت نازل شده است.

این سوره از نظر تعداد کلمات و حروف طولانی ترین سوره پس از سوره بقره می باشد و نظر به اینکه بحث های فراوانی در مورد احکام زنان در آن آمده ، به سوره نساء نامیده شده است .

 فضیلت و خواص سوره نساء


در فضیلت سوره نساء از پیامبر عظیم الشأن اسلام روایت شده است: «هر کس سوره نساء را قرائت کند، مانند آن است که بر همه مؤمنانی که میراثی بر جای گذاشته اند، صدقه داده است و اجری همانند آزاد کردن بنده به او خواهند داد و از شرک به دور بوده و در مشیّت الهی، از کسانی خواهد بود که خداوند از آنها در گذشته است» 1

در کلامی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام آمده است: «اگر فردی سوره نساء را روزهای جمعه تلاوت نماید، از فشار قبر در امان خواهد بود.» 2

شیخ طوسی قرائت سوره نساء را بعد از نماز صبح روز جمعه، مستحب دانسته است.3

 

آثار و برکات سوره نساء

1) بی میلی نسبت به زندگی کردن در خانه ای

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که: «هر که سوره نساء را بنویسد و تا چهل روز در خانه اش نگهداری کند و بعد از روز چهلم آن را از منزل خارج کرده و در داخل دیوار بیرونی خانه آن را دفن کند، دیگر کسی زندگی کردن و ساکن شدن در این خانه را دوست ندارد و دیگر بدان رغبت نمی کنند.»4

2) فرو ریختن ترس

همچنین از این امام همام روایت شده است که: «اگر سوره نساء را با آب باران بشویند و کسی که خائف و ترسان است از آن بنوشد، به اذن خداوند آرام می گیرد.»5

3) برای پیدا کردن گمشده

اگر شخصی چیزی را در زمین دفن کند و بعد جای دقیق آن را فراموش کند و نتواند آن را پیدا کند، آیه 58 سوره نساء را در ظرفی نو بنویسد سپس آن را با آب باران بشوید و در محدوده ای که متاعش را دفن کرده بپاشد، اگر این کار را انجام دهد، به جای دفن آن راهنمایی شده و به آن دست می یابد. 6

 
منبع: قرآن درمانی روحی و جسمی،ص 98-

۱ .زربن جبیش گوید امیرالمومنین (ع)فرمودند :هر کس در هرروز جمعه سوره نساءرا قرائت کند (بخواند) از فشار قبر در امان باشد .

  ۲.ابی بن کعب از نبی اکرم (ص)نقل کرده است که فرمودند :هر کس این سوره را (نساء)را بخواند گویی به هر مو منی که پس از وی بیاید  میراثی صدقه داده واجر اوبه اندازه کسی است که بنده ای را بخرد وآزاد کند واز شرک مبری شود ودر مشیت الهی از کسانی است که از خطای آنها چشم پوشی شده است .

  ۳.    از  عمربن خطالب (از خلفای راشدین )روایت شده است که گفت :سوره های بقره ومائده وحج ونور را بیاموزید که فریضه ها وواجبات در این سوره هاست وعیاشی روایت کند از امیرالمومنین (ع)  که اگر شخصی در شهر یا قریه ای دلش گرفته وتنگ شود ونتواند از آن محل بیرون رود وبه هیچ وجه خارج شدنش میسر نشود اگر آیه ۷۷ سوره نساء(ربنا اخرجنا من هذه....نصیرا")را بخواند البته وسیله ای شده وبزودی خارج میشود.

 ۴. هرگاه چیزی در مکانی گم شود این آیه  را بنویسدوبه آب باران بشوید وازآن آب در آن مکان بپاشد اگر خدا خواهد آن چیز پیدا شود .

((ان الله یامرکم ان تودواالامانات .....تا سمیعا"بصیرا"))

 ۵.  اگر کسی آیه ۱۴۷ سوره نساء((لا یحب الجهر  بالسوء ...(تا) سمیعا"علیما"))

را بر پوست آهو نویسد وبا خود نگه دارد ونزد ظالم ویا حاکم رود که از وی ترسناک باشد این آیه را مکرربخواند از شر آن حاکم جبار ایمن گردد وهیچ ضرری به وی نرسد واگر ایتن آیه را به مشک وزعفران وگلاب نویسد وبا آب باران بشوید وآن آب را بر حاکم پاشد حکم براستی کند وعدالت پیشه گیرد .



Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, | 23:24 | نویسنده : رحمت |

فضیلت و خواص سوره حمد

 


حمد؛ و نام های دیگرش: فاتحة الکتاب، سبع المثانی، سئوال، شفا، نور

 

 

   نخستین سوره قرآن است و دارای 7 آیه ومکی می باشد.

 

در کلامی از پیامبر گرامی اسلام «صلی الله علیه و آله وسلم»نقل شده است: فضیلت سوره حمد مانند فضیلت حاملان عرش است، هر کس آن را قرائت کند، ثوابی مانند ثواب حاملان عرش به او داده می شود.

ابن عباس از پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله وسلم» نقل کرده است که: سوره حمد دو سوم قرآن کریم است.

در روایتی از قول ایشان آمده است: اگر سوره حمد را در یک کفهٔ میزان و باقی سوره های قرآن را در کفهٔ دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین تر است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: سورهٔ «حمد» سوره ای است که ابتدایش «حمد» خدا و وسطش «اخلاص» و آخرش دعا است.

در سخنی از پیامبر نور و رحمت، در فضیلت سورهٔ «حمد» آمده است: هر مسلمانی که سوره‌ ‌حمد را قرائت نماید، اجری مانند قرائت دو سوم قرآن به او عطا می شود، و نیز اجری مانند صدقه بر مردان و زنان مومن عنایت می شود.(2)

نجاری از ابو سعید بن معلی، نقل کرده است که وی گفت:

« نماز می خواندم که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مرا صدا زد. پاسخشان را ندادم. گفتم : ای رسول خدا! من نماز می خواندم.

پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم فرمود: مگر خداوند نفرمود: «استجیبوا للّه و للرّسول اذا دعاکم»

سپس فرمود: آیا تو را پیش از آن که از مسجد خارج شوی، از گرانسنگ ترین سوره در قرآن، آگاه نسازم؟ پس دست مرا گرفت و چون خواستیم که از مسجد بیرون رویم، گفتم ای رسول خدا ، مگر نگفتید که مرا از گرانسنگ ترین سوره قرآن آگاه سازی؟ پیامبر فرمود: «الحمد لله رب العالمین» سورهٔ فاتحه همان سبع المثانی و قرآن عظیمی است که به من داده شده است

از سلمة بن محمد نقل است که گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: کسی که سوره حمد، او را شفا نبخشد، چیزی او را شفا نمی بخشد


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, | 14:5 | نویسنده : رحمت |

فضیلت و خواص سوره آل عمران

آل عمران، سومین سوره قرآن است و دارای200 آیه و مدنی می باشد.

در فضیلت این سوره از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده:

«هر کس سوره آل عمران را قرائت کند به ازای هر آیه از آن ، امانی بر روی پل جهنم به او داده خواهد شد»(1)

در روایتی دیگر از ایشان آمده است: «هر کس سوره آل عمران را در روز جمعه قرائت نماید خداوند و فرشتگان تا غروب آفتاب بر او درود می فرستند»(2)

بر قرائت این سوره در بیداری های شبانه و تهجدها نیز سفارش شده است. در سخنی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می خوانیم:

«خداوند بنده ای را که در دل شب بر می خیزد و سوره های بقره و آل عمران را گشوده و تلاوت می کند، نا امید نمی کند، و بهترین گنج آدمی سوره های بقره و آل عمران هستند.»

امام صادق علیه السلام نیز دراین باره فرموده اند: «هر کس سوره های بقره و آل عمران را قرائت نماید، در روز قیامت در حالی می آید که این دو سوره مانند دو تکه ابر بر سر او سایه افکنده اند.»(3)


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, | 16:39 | نویسنده : رحمت |

فضیلت و خواص سوره بقره

بقره، دومین سوره قرآن است ودارای 286 آیه و مدنی می باشد.

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده است: «هرکس سوره بقره را قرائت نماید، درودها و رحمت های خداوند شامل حال او می شود و ثوابی مانند مرزداران در راه خداوند به او عطا می کنند»(1)

امام صادق علیه السلام فرمودند: «هرکس سوره بقره را قرائت نماید، این سوره در روز قیامت همچون ابری بر سر ایشان سایه می افکند.»(2)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «خالی ترین خانه، خانه ای است که در آن سوره بقره خوانده نشود، سوره بقره سوره ایست که محل اجتماع قرآن است.»(3)

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به اُبّی بن کعب فرمودند:

«پاداش قرائت سوره بقره، درود و رحمت الهی و اجری برابر یک سال مرزبانی در راه خداست! ای اُبّی! مسلمانان را به فراگیری این سوره فراخوان که در فراگیریش برکت و در رها ساختن آن حسرت است؛ و ساحران راهی برای نفوذ در سوره بقره را ندارند.»(4)


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, | 16:33 | نویسنده : رحمت |

اثارو فضائل سوره توحید

هر كس سوره توحید را قرائت نماید با خواندن آیه اول، خداوند هزار نگاه به او می كند و با خواندن آیه دوم، خداوند هزار دعای او را مستجاب می كند و با آیه سوم هزار خواسته اش را به او می دهد و با آیه چهارم، هزار حاجت از حاجت های دنیا و آخرتش را روا می كند.

   یكصد و دوازدهمین سوره قرآن كریم است كه مكی و 4آیه دارد. این سوره را «اخلاص، صمد، اساس، برائة، جمال، معرفت، مانع، نور، تفرید، تجرید، ولایت» (1) نیز می گویند.


    این سوره از ارزشمندترین سوره های قرآن است كه به قرائت و ارتباط با آن بسیار سفارش شده است و آثار و فواید بیشماری دارد.

 امام باقر علیه السلام فرموده اند: سوره توحید برابر با یک سوم قرآن است. (2)

 

امام رضا علیه السلام نیز فرمودند: هر كس سوره توحید را بخواند و به آن ایمان داشته باشد توحید را شناخته است.(3)

 

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرموده اند این سوره را زیاد بخوانید زیرا این سوره نور قرآن است. (4)

 
هم چنین از ایشان نقل شده است: هر كس سوره توحید را قرائت نماید با خواندن آیه اول، خداوند هزار نگاه به او می كند و با خواندن آیه دوم، خداوند هزار دعای او را مستجاب می كند و با آیه سوم هزار خواسته اش را به او می دهد و با آیه چهارم، هزار حاجت از حاجت های دنیا و آخرتش را روا می كند.(5)


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, | 1:59 | نویسنده : رحمت |
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 19 صفحه بعد