پر زرق و برق اما پوک

جنگ های پیامبر با یهودیان و دشمنان اسلام برای امروز حاوی این مطلب است که این دشمنان علیرغم زرق و برق فراوان خود در اکثر مواقع با شدت برخورد پیامبر پا به فرار گذاشته اند؛

قبیله بنی قینقاع، یهودیان  بسیار مرفهی بودند. کار زرگری در کل جزیره العرب در اختیار آنان بود. لذا سرمست از ثروت خود به پیامبر پیشنهاد جنگ دادند. پیامبر در پاسخ لبیک گفت اما آنان بدون درگیری به دژهای خود پناهنده شدند. پیامبر اما کوتاه نیامد و به طرف دژهای آنان روانه شد و تا ۱۵ روز آنان را در محاصره خود گرفت تا آنکه آنان تسلیم  شدند و ضمن رها سازی لوازم و وسایل خود اجازه یافتند با اموال و فرزندان و بستگانشان از قطب حکومت اسلامی خارج شوند.

قبیله بنی نضیر، این یهودیان آنچنان ثروتمند بودند که پول و ثروت خود را به عنوان وام در اختیار دیگران می گذاشتند، لذا پیامبر جهت دریافت وام به سوی آنان روانه شد. اما آنان قصد جان پیامبر را کردند، لذا پیامبر به آنان که زیر لوای  نظام اسلامی نمک دان شکسته بودند اینگونه پیام داد : " حال که پیمان مرا شکستید از دیار من بیرون شوید و برای این کار به شما ده روز مهلت می دهم" یهودیان اما پاسخ دادند "هر چه می خواهی بکن! "

پیامبر نیز هرچه خواست کرد، بی درنگ به سوی آنان روانه شد، آنان را محاصره کرد و خانه هایشان را ویران نمود، پاسخ یهویان روشن بود؛ فرار! و  پاسخ پیامبر نیز روشن بود "اشدا علی الکفار". یهودیان مدام از دژی به دژ دیگر فرار می کردند. تا آنکه با مشاهده ی شدت عمل پیامبر تسلیم و از ایشان خواستند تا با اموال و لوازمشان از مدینه خارج شوند، اما آنان با غرور خود قبلاً چنین فرصتی را مردود کرده بودند، لذا پیامبر نپذیرفت و آنان با گذاشتن غنیمت بسیار از مدینه خارج شدند.

قبیله عرب بنی سلیم، که دو بار جهت حمله به مسلمین و پیامبر گرد آمدند اما هر بار به محض شنیدند حرکت پیامبر به سوی آنان بدون آنکه سپاه اسلام را ببینند از ترس از هم گسیختند و پا به فرار گذاشتند!

طوایف عرب بنی ثعلبه ، محارب و بنی غطفان با هم جمع شده بودند و پس از عقب نشینی قبلی خود، مجداداً جهت جنگ با پیامبر گرد آمدند، که مجداداً به محض شنیدن وارد عمل شدن پیامبر متحیر و قبل از جنگ از رویارویی با آن حضرت به گونه ای گریختند که زنان و اموال خود را فراموش کردند با خود ببرند!

و ده ها مورد دیگر که بیانگر آن است که در برابر دشمن باید با شدت عمل برخورد کرد، اگر پیامبر در تمام موارد بالا در هجوم به کفار و مقابله کمی کوتاهی، ضعف و یا مسامحه نشان می دادند به آنان جسارت حمله و خسارت به مسلیمن را داده بودند.

امام خمینی در سخنی به امام خامنه ای اینگونه نحوه ی برخورد ایران با آمریکا را شرح می دهند:

"این را بدانید که هر وقت بخواهید با آمریکا و انگلیس مسامحه کنید، فشارشان را بیشتر می کنند. بهترین کار با آمریکا این است که با شجاعت و شهامت با آن برخورد کنید. شما بعد از من یادتان باشد که با آمریکا نباید مسامحه کرد. باید با آن برخورد محکم کرد و نترسید که هیچ غلطی نمی تواند بکند. "


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:, | 13:51 | نویسنده : رحمت |

ضرر هر ایرانی در کرسنت به زبان ساده

Crescent کرسنت

منابع نفت و گاز یک ثروت ملی است.
در صورت محکومیت ایران در ماجرای قرارداد کرسنت، ملت ایران در خوشبینانه ترین حالات و کمترین رقم، مبلغ ۳۵ میلیارد دلار متضرر خواهد شد.

اگر مبلغ هر دلار را ۳۰۰۰ تومان فرض کنیم حداقل ضرر ایران [با این نرخ دلار] ۱۰۵ هزار میلیارد تومان می شود. به عبارت دیگر سهم هر ایرانی از این ضرر رقمی در حدود ۱٫۳۶۴٫۰۰۰ تومان خواهد بود!

ولی اگر تخلفات صورت گرفته در این قرارداد که محرز بوده و اسناد آن نیز موجود است به دادگاه ارائه شود، طرف ایرانی می تواند قرارداد را لغو کرده و نهایتاً ۲ میلیارد دلار به خاطر فسخ قرارداد متضرر شود [البته باز هم باید از افرادی که این قرارداد یک طرفه و به ضرر ملت ایران را با کرسنت امضاء کرده اند در این مورد بازخواست کرد] که ضرر این اتفاق بیش از پانزده برابر کمتر از محکوم شدن ایران است.

نکته اینجاست که ایران اگر بخواهد جلوی این ضرر هنگفت را بگیرد باید متخلفین طرف ایرانی قرارداد کرسنت را به دادگاه این پرونده معرفی و از آنها شکایت کند تا مجبور به پرداخت این ضرر نباشد و در این صورت به صورت معمول مفسدین این قرارداد نیز در دادگاه ایرانی نیز محکوم خواهند شد و این چیزی است که متخلفین ایرانی این پرونده از آن واهمه داشته و تمام قدرت سیاسی و رسانه ای خود را برای سرپوش گذاشتن بر روی این موضوع و به حاشیه بردن آن [حتی به قیمت لگد مال شدن بیت المال و حق مردم ایران] به کار برده و می برند.

این پرونده نقطه عطفی در اثبات عملکرد بی طرفانه قوه قضاییه و مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی در دادگاه افکار عمومی ملت ایران بوده و ثبت و ضبط خواهد شد.

سوال اینجاست که آیا جونیور و دار و دسته رسانه ای و سیاسی حامی او پیروز این پرونده بوده یا بیت المال و حق ضایع شده ۷۷ میلیون ایرانی؟!


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 2 آذر 1393برچسب:کرسنت, | 16:38 | نویسنده : رحمت |

تفاوت میان خامنه ای و حکام عربی ما

فیس بوک العالم

شبکه ماهواره ای العالم مطلبی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که بازخورد بسیاری در بین عرب زبان ها داشت.

تیتر مطلب این است:
مابین الخامنئی وبین حکامنا الأعراب….
تفاوت میان خامنه ای و حکام عربی ما

ترجمه متن و در ادامه متن اصلی آورده شده است؛

در دولت های عربی، بیماری حکمرانان مخفی میشه و بعدش شایعات زیادی که شکل میگیره که مرده یا عزل شده یا مریضه یا …؟


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 2 آذر 1393برچسب:, | 9:35 | نویسنده : رحمت |

در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد

نماز آیت الله خامنه ای

در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد

از من اکنون طمع صبر و دل و هوش مدار
کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد

باده صافی شد و مرغان چمن مست شدند
موسم عاشقی و کار به بنیاد آمد

بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم
شادی آورد گل و باد صبا شاد آمد

ای عروس هنر از بخت شکایت منما
حجله حسن بیارای که داماد آمد

دلفریبان نباتی همه زیور بستند
دلبر ماست که با حسن خداداد آمد

زیر بارند درختان که تعلق دارند
ای خوشا سرو که از بار غم آزاد آمد

مطرب از گفته حافظ غزلی نغز بخوان
تا بگویم که ز عهد طربم یاد آمد


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 1 آذر 1393برچسب:, | 12:32 | نویسنده : رحمت |

مالک اشتر امام خامنه ای

- قاتلان و مزدوران بدانند که ما لحظه‌ای از دفاع از مقاومت و دفاع از مردم فلسطین کوتاه نخواهیم آمد.
- همه دنیا بداند که خلع سلاح مقاومت عقیده‌ای باطل است و توهمی است که محقق نخواهد شد.
- فلسطین آتشفشانی الهی است که نمی‌توان آن را خاموش کرد، جز با نابود کردن رژیم اشغالگر.
- در زمان مناسب جام خشم و غضب خود را بر سر صهیونیست‌ها خالی خواهیم کرد.
- درود بر گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) و ابوعلی مصطفی و الناصر صلاح الدین و شهداء الاقصی.
– درود بر سرداران
مقاومت که در مقابل فشارها عقب‌ نمی‌نشینند.
- صحنه‌های دردناک در فلسطین قلب ما را به درد می‌آورد و در سینه خود حزن شدید که همراه با غیظ و غضب است احساس می‌کنیم.
- لعنت خدا بر همه ظالمانی که از این رژیم حمایت کرده و می‌کنند لعنت خدا بر هر کسی که حزن شما و درد و رنج شما را می‌بیند و با سکوتش اجازه می‌دهد که شما کشته شوید.
– لعنت
خدا بر آمریکا رأس ظلم (و استکبار) جهانی.
– لعنت خدا بر کسانی که راه کمک‌رسانی به شما را
بستند و در جنایت صهیونیست‌ها شریک شدند.

فرماندهی نیروی پیشتاز قدس
سرلشگر قاسم سلیمانی
۸ مرداد ۱۳۹۳


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 1 آذر 1393برچسب:قاسم سلیمانی, | 10:47 | نویسنده : رحمت |