سروده های رهبری

 

 

 
سرخوش زسبـوی غم پنهــانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگـویـم زكم و بیـش
چون آینه خو كرده به حیرانی خویشم

لـب بـاز نكـردم به خروشـی و فغـانی
مـن محـرم راز دل طـوفــانـی
خویشم

یك چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمری است پشیمان زپشیمانی خویشم

از شوق شكرخند لبـش جان نسپـردم

شرمنـده جانـان ز گران جانـی خویشم

بشكسته ‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

هر چند « امین » ، بستۀ دنیا نیـم اما
دلـبـسـتـۀ یــاران خــراسـانـی
خویشم

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : شنبه 30 مهر 1390برچسب:, | 22:18 | نویسنده : رحمت |

الهی


الهي به آنان که پرپر شدند 
پر از زخم‌هاي مکرر شدند
به آنان که همت‌مثال آمدند
به شوق حريم يار آمدند
به آنان‌که چون پرده بالا زدند
قدم در حريم تماشا زدند
به آنان که مست ولا مي‌شدند
بلا در بلا کربلا مي‌شدند
به آنان که کارون‌خروش آمدند
و مانند کارون به جوش آمدند
به آنان که رفتند تا ما شوند
و آيينه‌داران فردا شوند
به آنان که زخمي‌ترين بوده‌اند
شهيدان ميدان مين بوده‌اند
به آنان که چون کربلايي شدند
پر از لحظه‌هاي خدايي شدند
از آنان که تنها پلاکي به جاست
کمي استخوان، مشت خاکي به جاست
به روزي که چون نام خيبر گرفت
غريبانه از ما برادر گرفت
به رمزي که چون نام زهرا گرفت
به پهلوي ما درد مأوا گرفت
که دل‌هاي ما را به دريا رسان
که خورشيد را در شب ما رسان


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, | 1:16 | نویسنده : رحمت |

نيت عشق


در حال و هواي جبهه بي‌باک شدي
از گرد و غبار زندگي پاک شدي
ديدي که زمين لايق دل بستن نيست
دل کندي و رهسپار افلاک شدي
رفتي به نماز جبهه با نيت عشق
ماندي به اقامه با تماميت عشق
در خط خطر، عشق به داد تو رسيد
تکبير تو جان داد به حيثيت عشق
تکبير تو هاي و هوي دشمن را کشت
حتي دل آهنين آهن را کشت
بي دغدغه در وسعت آتش ماندي
خشم تو هراس مرد ميهن را کشت
بر پيکر زخمي‌ات خدا آمده بود
باران ستاره بي‌صدا آمده بود
بر گستره خاک تو اي تازه شهيد
يک مزرعه لاله از کجا آمده بود


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, | 1:2 | نویسنده : رحمت |

نامه ای از یک شهید به صدام

تو مرده‌ای

خبرگزاری فارس: تو روزی مردی که نتوانستی آن نور را خاموش کنی، نوری که از غار حرا به قلوب ملت ما تابیده بود و اکنون می‌رود تا جهانی را روشنی بخشد. سردار، تو روزی مردی که ما بسیاری از آن‌چه را که دوست می‌داشتیم از دست دادیم!....


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, | 17:46 | نویسنده : رحمت |

اولين شهیدان

اولين خلبان شهيد

اولين خلبان شهيد در دوران دفاه مقدس ، شهيد فيروز شيخ حسني فرزند حمزه بود.وي در سال 1331 در شهرستان تن كابن از خطۀ سرسبز شمال ديده به جهان گشود.
 وي در اولين روز جنگ تحميلي مصادف با سي و يكم شهريور 1359،طي مأموريتي از پايگاه چهارم شكاري اصفهان عازم جبهه هاي نبرد شد و در همان روز پس از درگيري هوايي با دشمن به شهادت رسيد و در زادگاه خود به خاك سپرده شد
.

*****************************************

اولين شهيد تفحص

سرباز وظيفه، يحيي عبدالمحمدي فرزند محمد اولين شهيد گروه تفحص شهدا بود.وي از نيروهاي تيپ 26 انصار،گردان شمال غرب بود كه افتخار انجام وظيفه را در جست و جوي پيكر پاك شهدا از آن خود كرد.عبدالمحمدي در تاريخ بيست و پنجم اسفند ماه سال 1369 در منطقۀ حاج عمران واقع در ارتفاعات پيرانشهر، در حين انجام وظيفه بر اثر انفجار مين، شربت شهادت نوشيد.
 تا اوايل سال 1381 تعداد 51 نفر ار پرسنل عمليات كميتۀ جست و جوي مفقودين شهيد و بيش از ششصد نفر ديگر جانابز گرديده اند.

*****************************************

اولين شهيد نظامي ارمني

شهيد زوريك مرادي مسيحي (مراديان) اولين شهيد نظامي ارمني در دوران هشت سال دفاع مقدس است. وي تنها فرزند پس خانواده اي بود كه در هفتم تير ماه 1339 در تهران چشم به جهان گشود.در سال هاي تحصيلي دوران ابتدايي در دبستان «ساهاكيان» بااينكه به اتفاق والدين و چهر خواهر خويش در يك اتاق زندگي مي كرد ولي هميشه شاگرد اول بود.تحصيلات دوره راهنمايي و متوسطه را در دبيرستان ارامنه«كوشش داوتيان» ادامه داد اما در عين ناباروري خويشاوندان و دوستان و با وجود قبولي در امتحانات اعزام به خارج، اين جوان با استعداد سال آخر دبيرستان را ناتمام گذارد و داوطلبانه چند ماه پيش از شروع جنگ تحميلي به خدمات سربازي رفت. پس از طي سه ماه دوره آموزشي در «شاهرود» به لشكر 64 اروميه منتقل گرديد. سرانجام بعد از هشت ماه خدمت بر اثر اصابت تركش خمپاره و مجروحيت شديد در تاريخ نوزدهم مهر ماه 1359 در جبهه پيرانشهر، تقريباً نوزده روز بعد از شروع جنگ تحميلي به خيل شهادت پيوست.
 پيكر اولين شهيد نظامي ارمني«زوريك مردايان» پس از انجام مراسم مذهبي در 24 مهرماه 1359 در گورستان ارامنه در جاده خراسان در ميان حزن و اندوه مردم به خاك سپرده شد

*****************************************

اولين شاعر شهيد

شهيد حسين ارسلان متخلص به رخشا اولين شاعر صاحب اثر شهيد دفع مقدس است. وي در بيست و پنجم بهمن ماه 1324 در شهرستان يزد ديده به جهان گشود. در يازدهم آذر ماه 1364 عازم جبهه شد. مقارن ظهر بيستم آذر ماه سال 64 در هور الهويزه همراه با شاعر همرزم خود، ماشاء الله صفاري_بندي سيرجاني ) با شهادت به ديدار حق تعالي شتافت.

******************************************

اولين خبر نگار عكاس شهيد

شهيد حاج داريوش (كريم) گودرزي كيا در تاريخ 25 بهمن ماه سال 1325 هجرش شمسي در روستاي «اناج» از توابع شهرستان اراك در خانواده اي محروم ديده به جهان گشود. از همان دوران كودكي طعم تلخ محروميت و سختي را چشيد تا كلاس ششم ابتدايي درس خوانده و ناگزير پس از چندي به عنوان نامه رسان در وزارت پست مشغول به كار شد. شهيد گودرزي كيا در سال 1355 به استخدام خبرگزاري درآمد و همزمان بر ادامه تحصيل خود همت گمشات.
 با پيروزي انقلاب همگام با امت حزب الله علاوه بر شركت در كارهاي انقلابي، با دوربين خود به ثبت رويدادهاي انقلاب همت گماشت. پس از گذشت چندي از تجاوز صداميان به ميهن اسلامي ، به جبهه هاي جنگ تحميلي شتافت و در آنجا دوشادوش رزم آوران كفر ستيز اسلام، از لحظه لحظه هاي جنگ عكس و خبر تهيه كرد.براي عمليات جبهه نخستين دواطلب بود و در جبهه نيز مستمراً در خطوط مقدم حضور پيدا مي كرد.هيچ گاه حقوق ناچيز و اندك مانعي در سرراه كارش ايجاد نكرد و گلايه اي نداشت.تبسمش كه بر روي لبانش نقش بسته بودهرگز محو نگرديد. او در عمليات فتح المبين، بيت المقدس، رمضان ، محرم، تمامي ولفجرها، خيبر و آخرينش ميمك حضوري فعال داشت و جاي جاي جبهه هاي جنوب و كوه ها و قله هاي پوشيده از برف جبهه هاي غرب را در نورديد رزمندگان اسلام هيچ گاه او را از ياد نخواهند برد، همواره با آنان در خطوط مقدم بر ثبت حماسه همت مي گمارد.
 هيچ گاه سنگيني وظيفه در جبهه هاي نبرد باعث تعلل در كارش نشد هميشه از منطقه اي به منطقه اي، از خاكريزي به خاكريزي ديگر مي رفت او تنها براي عرضۀ فيلم هايش به پشت جبهه مي آمد.سيماي صميمي اش، تبسم گرمش،محبت بي دريغ او در همه حال قابل احساس بود. غالباً همراهانش كه با او به خط جنگ مي رفتند بي او مي آمدند او در كنار حماسه آفرينان روزها مي ماند و در انتظار ثبت حماسه اي راه هاي صعب العبور را مي پيمود هيچ كس با او كيلومترها در جبهه ره نپيمود. تكامل انديشه و شگفتي فراوانش به مراد و معبودش در همين تنها ره پيمودن در جبهه ها بود. شهيد گودرزي كيا قبل ازعمليات ميمك به مرخصي رفت، ليكن با شنيدن شروع عمليات چون هميشه كه حتي يكبار نگذاشت به او بگويند به جبهه برو، شتابان به سازمان آمد و تقاضاي عزيمت به جبهه كرد.اصرار بيش از حد مسئولين براي ممانعت از رفتن او و موكول شدن آن به موعودي ديگر اثري نبخشيد و بالاخره در آخرين اعزام شب پنج شنبه 26 مهر ماه 1363 عازم منطقه غرب شد.
 در شب 29 مهر ماه احساس ديگري داشت گويي از حصاري كه از آغاز زندگي در آن زنداني بوده درآمده است، زيبا، عميق و اسرار آميز به اطراف نگاه مي كرد دريافته بود كه رفتنش بي بازگشت است و چنين نيز شد. ستاره درخشان خبر گزاري جمهوري اسلامي در تاريخ 29 مهرماه 1363 غروب كرد و ديگر نيامد.2از شهيد گودرزي چهار فرزند به يادگار مانده است

**************************************

اولين فرمانده لشكر شهيد

شهيد حاج ابراهيم همت اولين فرمانده لشكر شهيد از يگان هاي رزمي سپاه است. او كه فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله(ص) بود. به روز دوازدهم فروردين 1334 در شهرضا و خانواده اي مستضعف و متدين به دنيا آمد.ازهوش و استعداد فوق العاده اي برخوردار بود و با موفقيت تمام دوران دبيرستان و راپشت سر گذاشت . علاقه او به فراگيري قرآن تا حدي بود كه از آغاز رفتن به دبستان توانست قرائت كتاب آسماني قرآن را كاملاً فراگيرد و برخي از سوره هاي كوچك را كاملاً حفظ كند.
 او در سال 1352 مقطع دبيرستان را با موفقيت پشت سر گذاشت و پس از اخذ ديپلم با نمرات عالي در دانشسراي اصفهان ادامۀ تحصيل پرداخت، پس از دريافت مدرك تحصيلي به سربازي رفت و مسئوليت آشپزخانه در لشكر توپخانه اصفهان به عهدۀ او گذاشته شد.
 پس از دوران سربازي شغل معلمي را برگزيد. در هما ن ايام با روحانيون متعهد و انقلابي ارتباط پيدا كرد و بر اثر مجالست با آنها با شخصيت حضرت امام آشنا شد به دنبال اين آشنايي و شناخت، سعي كرد تا در محيط مدرسه و كلاس درس، دانش آموزان را با معارف اسلامي و انديشه هاي انقلابي حضرت امام (ره) و يارانش آشنا كند.
 پس از پيروزي انقلاب در تشكيل كميتۀ انقلاب اسلامي و سپاه شهرضا نقش اساسي داشت.اواخر سال 1358 به خرمشهر، سپس به بندر چابهار و كنارك در استان سيستان و بلوچستان عزيمت كردو به فعاليت گسترده فرهنگي پرداخت.
 در خرداد 1359 به منطقۀ كردستان اعزام شد. سپاه پاسداران پاوه از مهر 1359 تا دي 1360 با فرماندهي مدبرانه او، 25 عمليات موفق در پاكسازي روستاها از وجود اشرار، آزاد سازي ارتفاعات و درگيري با نيروي ارتش بعث داشته است.
 او كه قبل از شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم متجاوز عراق، به صحنۀ كارزار وارد شده بود، وطي ساليان حضور خود در جبهه هاي نبرد، خدمات شايان توجهي از خود بر جاي گذاشت و افتخارها آفريد.
 در زمستان 1360 او و سردار اسلام حاج احمد متوسليان، به دستور فرماندهي كل سپاه، مأموريت يافتند ضمن اعزام به جبهۀ جنوب تيپ محمد روسل الله(ص) را تشكيل دهند.
 در عمليات فتح المبين و بيت المقدس در سمت معاون تيپ تلاش تحسين برانگيزي داشت. در سال 1361 به جنوب لبنان رفت و بعد از دو ماه دوباره به ميهن اسلامي بازگشت.
 با شروع عمليات رمضان در 23 تير 1361 در منطۀ «شرق بصره، فرماندهي 27 حضرت رسول را بر عهده گرفت و بعدها با ارتقاي اين يگان به لشكر، تا زمان شهادتش در سمت فرماندهي انجام وظيفه نمود.
 شهيد حاج همت در شانزدهم اسفند 1362 در جزيرۀ جنوبي مجنون به آرزوي ديرينۀ خود كه همانا شهادت بود رسيد.
 در آخرين روزهاي عمليات خيبر و نزديكترين اوقات به شهادت حاج ابراهيم همت پاتك ها و حملات دشمن توان فرسا بود و وضعيت نگران كننده، نگراني و اضطراب در سراسر ملك جان ها حكمران بود؛ غم در بيكرانگي دل ها تركتازي مي كرد، ليكن آن لحظه كه پيام امام را شنيد كه فرمود«بايد مجنون حفظ شود»به «همت» حالتي ديگر دست داد؛ گويي حالتي نو ورمقي تازه در كالبد او دميده شد؛ بسان شير بيشه جهشي و غرشي دشمن سوز كرد و مصمم و استوار در برابر صداميا ن خدا نشناس قدبرافراشت.

***********************************

اولين شهيد مجلس در دفاع مقدس

دكتر مصطفي چمران نمايندۀ حضرت امام در شوراي عالي دفاع و نمايندۀ مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اولين شهيد مجلس در دوران دفاع مقدس بود.دكتر چمران كه سايقه تحصيل در آمريكا داشت و دورۀ مبارزه چريكي را در لبانان و در مقابله با رژيم تجاوز گر صهيونيستي گذارنده بود، پس از شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران ، دوران حماسه ساز و پر تلاش ديگري را در زندگي آغاز كرد كه نمونۀ كامل ايثار، شجاعت و در عين حال فروتني و كار مداوم بدون هياهو و فقط براي خدا بود.
 گروهي از رزمندگان داوطلب به گرد او جمع شدند و او با تربيت و سازماندهي آنان ستاد جنگ هاي نا منظم را در اهواز تشكيل داد. اين گروه كم كم قوت گرفت و منسجم شد و خدمات زيادي انجام داد. تنها كساني كه از نزديك شاهد ماجراهاي تلخ و شيرين، پيروزي و شكست ها، شهامت ها و شهادت ها و ايثارگري هاي آنان بودند، به گوشه اي از اين خدمات كه دكتر چمران شخصاً مايل به تبليغ و بازگويي آنها نبود،آگاهي دارند.
 ايجاد واحد مهندسي فعال براي ستاد جنگ هاي نامنظم يكي از اين برنامه ها بود كه به كمك آن، جاده هاي نظامي به سرعت در نقاط مختلف ساخته شد و با نصب پمگ هاي آب در كنار رود كارون و احداث يك كانال به طول حدود بيست كيلومتر و عرض يكصد متر در مدتي حدود يك ماه ، آب كارون به طرف تانك هاي دشمن روانه ساخت،به طوري كه آنها مجبور شدند چند كيلومتر عقب نشيني كنند و دژي مقابل خود بسازند و با اين عمل فكر تسخير اهواز را براي هميشه از سر به دور دارند.
 يكي از كارهاي مهم و اساسي او از همان روزهاي اول، ايجاد هماهنگي بين ارتش و سپاه و نيروهاي داوطلب مردمي بود كه در منطقه حضور داشتند.او توانست با حمله به تانك هاي دشمن از سقوط اهواز جلوگيرري كند و سوسنگرد و تپه هاي الله اكبر را آزاد كند.سرانجام در روز سي و يكم خرداد ماه سال تركش خمپارۀ دشمن به پشت سر دكتر چمران اصابت كرد و تركش هاي ديگر صورت و سينۀ دو يارش را كه در كنارش ايستاده بودند، شكافت.
 در بيمارستان سوسنگرد كه چندي بعد به نام شهيد دكتر چمران ناميده شد، كمك هاي اوليه انجام شد.آمبولانس به طرف اهواز شتافت، ولي فقط جسم بي جانش به اهواز رسيد و روح او سبكبال و با كفني خونين كه لباس رزم او بود، به ديار ملكوتيان و به نزد خداي خويش پرواز كرد.
 شهيد حادثۀ هفتم تير ماه سال از شهداي ديگر مجلس شوراي اسلامي علاوه بر و سه شهيد ديگر كه به دست منافقان به شهادت رسيدند بايد از شهيدان مجلس كه به همراه شهيد محلاتي بر اثر هدف قرار گرفتن هواپيماهاي آنان توسط جنگنده هاي متجاوز عراق به شهادت رسيدند ياد كرد.

*******************************************

اولين روحاني شهيد دفاع مقدس

حجت الاسلام محمد حست قنوتي (شريف) اولين روحاني شهيد دفاع مقدس است. شهيد قنواتي كه سابقه تبليغ ديرينه در منطقه فارس را داشت و سال ها در ميان مردم در غم و شادي آنان شريك بود و به مشكلات مردم رسيدگي مي كرد، به خاطر مبارزه با ظلم و ستم در دوران طاغوت توسط ساواك شيراز دستگير و زنداني شد. مردم اردكان و اطراف شيراز با مراجعه به ژاندرمري اردكان و تهديد آنا به راه انداختن آشوب در منطقه، زمينه آزادي او را فراهم كردند رژيم او را آزاد كرده و ممنوع المنبر نمود. بارديگر با تعقيب ساواك به اصفهان رفته و با نام مستعار (شريف) به فعاليت هاي سياسي خود ادامه داد ولي دوباره به دست ساواك دستگير شد و در زندان با سخنراني هاي خود به روشنگري پرداخت. در روز عاشورا افسر نگهبان براي آرام كردنش با اسلحه او را تهديد به قتل كرد و او در جواب گفت :
 چقدر تشنه شهادت در روز عاشورا هستم، اگر لايق باشم شليك خواهي كرد.
 با پيروز ي انقلاب از زندان آزاد شد و با شروع جنگ تحميلي روانه جبهه هاي جنوب شد و گروه الله اكبر را تشكيل داد.
 در تاريخ 24 مهر ماه 1359 دستور پيشروي يگان هاي دشمن به سوي خرمشهر صادر شد. خيابان چهل متري اين شهر، به عنوان خيابان مركزي،شاخص تقسيم نيروها و محورها قرار گرفت. با گذشت ساعاتي از روز ، در حالي مدافعان اندك شهر به مقابله مشغول بودند يگاني از نيروهاي دشمن با راهنمايي ستون پنجم خود را به خيابان چهل متري رساند و با استقرار تيربار در چند نقطه وموضع گيري تك تير اندازان در ساختمان هاي مسلط بر خيابان، محور مركزي و اصلي ترين راه پشتيباني و رفت و آمد نيروهاي مدافع را بستند.دشمن، ماشين حامل شهيد شريف قنوتي را در اين خيابان هدف قرار داد. پس از اصابت هفت، هشت گلوله به بدن اين روحاني مبارز، خودرو، بر اثر اثابت گلولۀ آرپي جي هفت، واژگون شد. دشمن كه از همان ابتدا در پي دستگيري و شهادت شهيد شريف قنوتي بود، پيكر مجروح او را اسير كرد و با سر نيزه كلاشينكف، به شقيقه او ضربه زدو او را به شهادت رساند.
 وي سوم تير 1313 در سرزمين خوزستان در دهستان «قصبه» از توابع آبادان و در كنار اروند رود چشم به جهان گشود. تحصيلات خود را با ورود به حوزه علميه قم آغاز كرد تا از راه علم به مردم آگاهي دهد. در همان سال ها به حوزه علميه بروجرد رفت و چند سالي هم در آنجا درس خواند سپس به دستور آيت الله العظمي گلپايگاني به يكي از روستا هاي منطقه رفت و علاوه بر تبليغ و ساخت مسجد و حمام اهتمام ورزيد. سپس به دعوت مردم اردكان به آن شهر رفت و خدمات شاياني را از خود به يادگار گذاشت.

*******************************************

اولين خبر نگار شهيد صدا و سيما

رسول مصطفائي اولين خبر نگار شهيد صدا و سيما بود كه در ماه هاي اول دفاع مقدس به شهادت رسيد.
 وي در سال 1337 در شهر آبادان ديده به جهان گشود.از همان اوان كودكي عشق و علاقه به اسلام و نفرت عميق خود را به طاغوت و طاغوتيان نشان مي داد. در اوج اختناق و فشار ساواك بر ايران به خواندن كتاب هاي ممنوعه مي پرداخت و آن كتاب ها را به ساير دوستان نيز مي داد و بدين طرقيق به خودسازي و دگر سازي مي پرداخت.
 رسول براي اينكه بيشتر به جنايات رژيم پهلوي پي ببرد وبا درد و رنج مردم مستضعف بيشتر آشنا شود به حلبي آبادهاي تهران، شيراز، ابادان و ساير نقاط كشور سر مي زد. گاه شعر و داستان مي گفت و محتواي شعر و داستانش بيشتر امت مستضعف ايران بود. در جريان شكل گيري انقلاب، رسول كه از قبل خود را آماده چنين روزهايي كرده بود و تا حدودي با جنايات خاندان پهلوي آشنا بود فعاليت گسترده اي را جهت پيشبرد انقلاب آغاز كرده به قم مي رفت و اعلاميه هاي امام خميني را كه خطاب به امت مسلمان صادر مي شد به آبادان مي آورد و در سطح شهر پخش مي كرد.
 در سال 1359 به عنوان خبر نگار در صدا و سيماي مركز آبادان مشغول به كار شد و به عنوان خبرنگار جنگي به جبهه جنگ رفت و در جبهه بعد ار اتمام كارهاي خبريش در تاريخ هفدهم آذر 1359 در جبهه آبادان به فوز عظيم شهادت نايل آمد.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 8 مهر 1390برچسب:, | 11:16 | نویسنده : رحمت |

اولين شهيد غير ايراني

اولين شهيد غير ايراني كه در مصاف دشمن بعثي در جبهه هاي نبردحق عليه باطل به شهادت رسيد شهيد علي خفاجي فرزند عبدالامير بود. وي از مسلمانان شيعۀ عراق بود كه از سوي مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق از شهرستان جهرم عازم جبهه هاي نبرد حق شد و در سال 1359 به شهادت رسيد. پيكر پاك اين شهيد پس از تشييع در گلزار شهداي جهرم به خاك سپرده شد.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 8 مهر 1390برچسب:, | 11:15 | نویسنده : رحمت |

اولين فرماندهان

اولين فرماندۀ نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در دوران دفاع مقدس تيمسار ظهير نژاد بود.
 اولين فرماندۀ ژاندرمري در دوران دفاع مقدس سرهنگ حسنعلي فروزان بود.
 اولين فرمانده نيروي دريايي ارتش در دوران دفاع مقدس ناخدا بهرام افضلي بود.
 اولين فرماندۀ نيروي زميني سپاه شهيد حسن باقري(افشردي) بود.
 اولين فرمانده نيروي دريايي سپاه سردار حسن علايي بود.
 اولين فرماندۀ نيروي هوايي سپاه اكبر رفان بود.
 اولين فرماندهي كه در عمليات رمضان قدم به خاكريز كانال ماهيگيري گذاشت و در حالي كه نبرد تن به تن حاكم بود و به قرار گاه گزارش مي داد، سردار شهيد حسن باقري بود.
 شهيد مصطفي طياره، اولين فرماندۀ پيشمرگان مسلمان كرد بود.



 منبع : كتاب اولين هاي دفاع مقدس؛ محمد خامه يار


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : جمعه 8 مهر 1390برچسب:, | 11:2 | نویسنده : رحمت |

رابطة با خدا

زياد خدا را ياد كنيد، چرا كه به ياد خدا بودن موجب آرامش دلها و صفاي باطن است

شهیدعليرضا نوري

براي اينكه پيوسته در حال حركت وكمال‌يابي در راه خداوند باشيم در آغاز نيازمند جهانبيني توحيدي هستيم.

شهیدسيد حميد نخلي


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 مهر 1390برچسب:, | 10:45 | نویسنده : رحمت |

...سید علی حسینی خامنه ای

 

سخت است که از باغ و صنوبر گویم

از گلشن و قمری و کبوتر گویم

بگذار کنون که گمرهان لب بستند

فریاد کشم ز حب رهبر گویم

***

حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای

با خنده ی خود به درد ما خاتمه ای

زیباتر ازین نام ندیدم به جهان

سید علی حسینی خامنه ای


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, | 23:50 | نویسنده : رحمت |

...ولایت

الا مسها که در گرد و غبارید
به اکسیر ولایت دل سپارید
طلا آنکه طلای ناب گردد
که در هرم ولایت آب گردد
نماز بی ولایت بی نمازی است
تعبد نیست، نوعی حقه بازی است
ولایت چیست، در خون غوطه خوردن
کلید سینه بر مولا سپردن
حسین بن علی در خون شنا کرد
مرا با این حقیقت آشنا کرد
ولایت بی ولا معنا ندارد
نجف بی کربلا معنا ندارد
ولی ظاهر و باطن کجائی
نقاب از چهره خود کی می گشائی
بیا موعود هنگام قیام است
جهان مجروح یک جو التیام است
زمان لبریز از شوق و انتظار است
زمین در رجعتت امیدوار است
بیا امشب شب قدر است ما را
علمدار تو در صدر است ما را
قسم بر انشقاق فرق منشق
زمین خالی مباد از حجت حق
خمینی حجت حق در زمین بود
امین دین ختم المرسلین بود
خمینی رفت فرزندش علی هست
خدا را شکر بر امت ولی است...


شاعر انقلاب و اهل بیت مرحوم حاج محمد رضا آقاسی


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:, | 22:27 | نویسنده : رحمت |