شهرک های ساحلی عیار فرهنگ سواحل مازندران نیست




به گزارش مشهدسر به نقل از بلاغ؛ در یکی از سایتهای مطرح کشور یادداشتی درباره سواحل شمال دیدم که متاسفانه برخی از سایت های شمالی هم متاثر از جو چنین تیترهایی به انتشار آن پرداختند؛ بهتر دانستم به مطلبی کوتاه ،برای اینکه بیش از این یک سایت ارزشی دچار جوگرفتگی ناشی از شبکه های اجتماعی به پخش تصاویری از سواحل شمال نشده، بپردازم.

یکی از برنامه هایی که بعد از 33 سال ازعمر پربرکت انقلاب اسلامی به اجرا درآمد و توانست برای اولین بار نه تنها در استان مازندران بلکه درسطح کشور، با تلاش های صورت گرفته از طرف مسئولین استانی بالاخص با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی انجام پذیرفت؛ طرحی بعنوان ساحل سالم بود که درتمامی شهرهای ساحلی استان مازندران بصورت یکپارچه و با برنامه ریزی خاص به اجرا درآمد .



 

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:, | 23:43 | نویسنده : رحمت |

حدیث عشق

 امام علی علیه السلام فرموده اند: 

اَلنّاسُ كَالشَّجَرِ شَرابُهُ واحِدٌ وَثَمَرُهُ مُختَلِفٌ؛
مردم همانند درختان اند كه آبشان يكى است و ميوه هايشان گوناگون.

غررالحكم، ج2، ص136، ح 2097


اَلنّاسُ إلى أشكالِهِم أَميَلُ؛
مردم به همانند خود، بيشتر تمايل دارند.

بحارالأنوار، ج78، ص92، ح100


اَلنّاسُ أعداءُ ماجَهِلوا؛
مردم، با آنچه نمى دانند دشمن اند.

نهج البلاغه، حكمت 438


إِنَّ لِلقُلوبِ شَهوَةً وَكَراهَةً وَإِقبالاً وَإِدبارً فَتوها مِن إِقبالِها وَشَهوَتِها، فَإِنَّ القَلبَ إِذا اُكرِهَ عَمِىَ؛
دلها را حالتِ خواستن و ناخواستن و روى آوردن و پشت كردن است. از راه خواسته ها و تمايلات سراغ قلبها برويد، چرا كه اگر دل را به كارى مجبور كنند، كور مى شود.

نهج البلاغه، حكمت 193


مَن لَم يُحسِن ظَنَّهُ استَوحَشَ مِن كُلِّ أَحَدٍ؛
آن كس كه گمان خود را نيكو نسازد (و بدبين باشد) از هر كسى وحشت مى كند.

غررالحكم، ج5، ص442، ح9084


يَكْتَسِبُ الصّادِقُ بِصِدْقِهِ ثَلاثا:حُسْنَ الثِّقَةِ بِهِ، وَالْمَحَبَّةَ لَهُ، وَالْمَهابَةَ عَنْهُ؛

راستگو با راستگويى خود، سه چيز را به دست مى‏آورد: اعتماد، محبت و شكوه (در دل‏ها).

غررالحكم، ج 6، ص 480، ح 11038


صِلَةُ الرَّحِمِ توجِبُ المَحَبَّةَ وَتَكبِتُ العَدُوَّ؛
صله رحم، محبّت آور است و دشمنى را از بين مى‏برد.

غررالحكم، ح 5852


اَلنُّصحُ يُثمِرُ المَحَبَّةَ؛
خيرخواهى محبت‏آور است.

غررالحكم، ج1، ص161، ح613


خَوافِى الخلاقِ تَكشِفُهَا المُعاشَرَةُ؛
خصلت ها و اخلاق پنهان را، معاشرت آشكار مى سازد.

غررالحكم، ج3، ص466، ح5099

 

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:, | 22:41 | نویسنده : رحمت |

روزه از دید ائمه اطهار

 

 

رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم):
صوموا تصحوا؛
روزه بگيريد تا تندرست باشيد.

نهج الفصاحه ح 1854.

 
رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم):

من اشبع صائما سقاه الله من حوضى شربة لايظماء بعدها؛
هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس از آن هرگز تشنه نشود.

دعائم الاسلام 1/269.

 

رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم):

اللهم لك صمنا وعلى رزقك افطرنا فتقبله منا ذهب الظماء وابتلت العروق وبقى الاجر؛
بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى رفت و رگها شاداب شد و پاداش ماند.

كافى 4/95/1.

 

رسول اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم):

من منعه الصوم من طعام يشتهيه كان حقا على الله ان يطعمه من طعام الجنة و يسقيه من شرابها؛
هر كس روزه ، او را از خوردن غذايى كه اشتهاى او را دارد، باز دارد، بر خداست كه او را از غذاى بهشت سيرش كند و از نوشيدنى بهشت به او بنوشاند.

بحارالانوار 40/331/13.

 

امام على (عليه السلام):

ليس الصوم الامساك عن الماءكل والمشرب ، الصوم الامساك عن كل مايكرهه الله سبحانه ؛
روزه امساك از خوردن و آشاميدن نيست بلكه روزه ، خوددارى از تمامى چيزهايى است كه خداوند سبحان آنها را بد مى داند.

شرح نهج البلاغه 20/299/417.

 

امام على (عليه السلام):
نوم الصائم عبادة وصمته تسبيح ودعاؤ ه مستجاب وعمله مضاعف . ان للصائم عند افطار عند افطاره دعوة لاترد؛
خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است . دعاى روزه دار به هنگام افطار از درگاه خدا رد نمى شود.

الدعوات للراوندى ص 27.

 

امام صادق (عليه السلام):
اما العلة فى الصيام ليستوى به الغنى والفقير وذلك لان الغنى لم يكن ليجد مس الجوع فيرحم الفقير لان الغنى كلما اراد شيئا قدر عليه ...؛
علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را احساس نكرده تا به فقير رحم كند چرا كه ثروتمند هر گاه چيزى بخواهد مى تواند فراهم كند...

بحارالانوار 96/371/53.

 

امام صادق (عليه السلام):

الصوم جنة من آفات الدنيا وحجاب من عذاب الاخرة ؛
روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت .

مستدرك الوسائل 7/369/841.

 

امام صادق (عليه السلام):

الصوم فوه لايتكلم الا بالخير؛
روزه دارى (در حكم ) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.

بحارالانوار 96/325/15.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : شنبه 6 مرداد 1391برچسب:, | 23:57 | نویسنده : رحمت |