تداوم راه شهدا

بايد راه اين شهيدان را ادامه بدهيم تا با خون خود، نهال اسلام را بار ديگر زنده نمائيم و عاشورايى ديگر به وجود آوريم: «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا»  شهيد رمضانعلى ماروسى

 

پيام من اين است كه برادرانم اسلحه ‏ى من را به زمين نگذارند. اگر من شهيد شدم، راه من را ادامه دهند. شهيد رضا چنارانى  

 

از امت شهيد پرور ايران درخواست مى‏كنم كه پشت جبهه ‏ها را خالى نگذارند و با حضور خود در كليه ‏ى فعاليت‏هاى اسلامى، به جهان ثابت كنند كه دنباله ‏رو شهدا هستند. شهيد رضا قادرى

 

به فرمان رهبر، لبيك گفته و با تمام قدرت، از دين و ميهن اسلامى دفاع كنيم، زيرا مديون شهدا هستيم و بايد ادامه دهنده ى راه آن‏ها باشيم. شهيد احمدتقى آبادى 

    

تا پيروزى اسلام بر كفار، در جبهه خواهم ماند... پس از شهادت من، سنگر را خالى نكنيد و راه مرا ادامه دهيد.شهيد الله‏يار سرايانى ايورى  

 

شهدا، هديه ‏هايى هستند در راه خداوند و شما اى بازماندگان شهدا! راه آن‏ها را ادامه دهيد و زينبى عمل كنيد كه اسلام، به شاهدان زنده، نياز دارد. شهيد حسين دستجردى   

 

اى مردم هميشه در صحنه! امام را تنها نگذاريد و راه شهدا را ادامه بدهيد. به خدا قسم كه اين راه، راه حسين(ع) است. شهيد محمد شورگشتى

 

 

تنها خواهشى كه از شما دارم اين است كه راهم را ادامه دهيد و نگذاريد كه كوچك‏ترين ضربه ‏اى به انقلاب عزيزمان بخورد. شهيد حبيب ا... غلامپور

 

برادران، اگر خون مرا نادیده بگیرید و فراموش کنید درعالم برزخ جلوی شما را خواهم گرفت که با خون من چه کرده اید.شهید صفدر صفدری

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, | 17:20 | نویسنده : رحمت |

شلمچه

سرزمين لاله‌ها

روي زمين دنبال آسمان نگرديد؛ هر چه هست آن بالاست.

عمليات كربلاي چهار تمام شده بود و هنوز خاطره شهادت بسياري از بچه‌ها از اذهان نرفته بود كه بايد رزمندگان و مردم شهد شيرين پيروزي را مي‌چشيدند. يكي از فرماندهان عمليات كربلاي پنچ مي‌گفت: تمام جوانب را بررسي كرديم. شناسايي منطقه كار راحتي نبود. محور «شلمچه» از همه محورها مهم‌تر بود. شلمچه دروازه بصره بود. از اين نقطه مي‌توانستند به دشمن نفوذ كنند. دشمن محكم‌ترين مواضع و موانع را برپا كرده بود. بررسي منطقه وقت مي‌برد. دشمن در منطقه آب رها كرده بود. خط اولش، دژ محكمي بود با سنگرهاي بتوني. پشت آن تانك‌ها مستقر بودند و به خوبي بر منطقه اشراف داشتند. خط دوم و سوم كه كانال بود، خط چهارمش هم پشت نهر دوعيجي بود. خط پنجم هم قرارگاه تاكتيكي دشمن و مركز توپخانه بود و تازه اين، همه ماجرا نبود.

19 دي ماه ۱۳۶۵ بود. ساعت يك و نيم شب. دشمن اين‌طور استدلال كرده بود كه فعلا ايران بعد از عمليات ناموفق كربلاي چهار، قادر به انجام عمليات جديدي نيست. نيروهاي عراقي كم‌كم به سمت فاو رفته بودند تا در باز‌پس‌گيري آنجا حضور داشته باشند. اينجا بود كه رزمنده‌ها زمان را به دست گرفتند. حمله نيمه‌شب بسيجي‌ها در شرق بصره، دشمن را گيج كرده بود. دشمن غافلگير شده بود. رمز مقدس «يا زهرا (س)» داشت كار خودش را مي‌كرد.

شكست‌هاي متعدد، دشمن را به اين نتيجه رسانده بود كه به جاي حالت تهاجمي، حالت تدافعي بگيرد. به همين دليل، دست به كار شد و در شلمچه، موانع وسيعي به شكل «ن» ساخت كه دهانه باز آنها به عرض سيصد متر به طرف ايران قرار داشت. ارتفاع اين موانع، به هفت متر مي‌رسيد. ساخت اين نوني‌ها كار را براي ما دشوار ساخته بود. تسلطي كه عراق از اطراف اين گودال به رزمنده‌هاي ايراني داشت، امكان هر تحركي را از آنها مي‌گرفت و ما براي فتح هر يك از اين موانع، شهداي بسياري را تقديم كرديم؛ اما بالاخره ايمان و اراده رزمندگان از سد تمامي موانع گذشت.

خيلي‌ها زير رگبار گلوله فقط «هدف» را مي‌ديدند و بهانه‌اي براي برگشتن نمي‌آوردند. آنچه در شلمچه مهم بود، اين كه رزمنده‌ها سرعت عمل را به دست بگيرند. در صورت تسلط بر اين منطقه ايران مي‌توانست برتري خود را در جنگ ثابت كند.

ارتش عراق شكست را باور نداشت. روزنامه Observer چاپ پاريس نوشت: «براي اولين بار از آغاز جنگ تاكنون، ناظران و كارشناسان غربي درباره امكانات دفاعي عراق دچار ترديد شده‌اند.»

هفته‌نامه نيوزويك هم نوشت: «تهاجم ايراني‌ها در نزديكي بصره، حداقل يك چيز را درباره جنگ ايران و عراق تغيير داده و آن اين كه براي اولين بار طي چند سال گذشته اين احتمال را كه يك طرف حقيقتا بر ديگري پيروز شود مطرح ساخته است.»

خيلي‌ها شلمچه را با غروبش مي‌شناسند و نذر مي‌كنند كه غروب به شلمچه برسند. نجواي غروب شلمچه با بقيه ساعات روز فرق مي‌كند. فقط بايد يك بار امتحان كرد.

شلمچه هنوز هم گلوگاه عراق است. كمي آن طرف‌تر حسينيه شلمچه قرار دارد، با نشانه‌هاي پر رنگ پايداري... تانك‌هاي به گل نشسته، مين‌هاي خنثي نشده، كلاه و قمقمه‌هاي سوراخ‌شده و نخل‌هاي بي‌سر.

اصلا مي‌خواهم بگويم دريچه‌هاي آسمان، توي خاك شلمچه است.

 

 

ز  آه  سینه  سوزان  ترانه  می  سازم         به غمگساری یاران چو شمع می سوزم

چو نی ز مایه جان این فسانه می سازم        برای   اشک   دمادم   بهانه  می  سازم

 پر نسیم به  خوناب اشک می شویم         پیامی از دل خونین روانه می سازم

 نمی کنم دل از این عرصه شقایق فام          کنار لاله  رخان   آشیانه  می  سازم

در آستان به خون خفتگان وادی عشق          برون ز عالم اسباب ، خانه می سازم

چو شمع بر سر هر کشته می گذارم جان       ز یک  شراره  هزاران زبانه  می سازم

زه پاره های دل من شلمچه رنگین است       سخن  چو بلبل از  آن عاشقانه  می سازم

سر و دل و جان را به خاک می فکنم           برای قبر تو چندین  نشانه  می سازم

 

شعر شلمچه از مقام معظم رهبری

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : سه شنبه 24 اسفند 1390برچسب:, | 22:45 | نویسنده : رحمت |

چهارشنبه سوري از منظر مراجع عظام تقليد:

سوال: خريد و فروش ترقه و انجام چهارشنبه سوري و سيزده بدر به اعتقاد نحسي 13 و احياي مظاهر ملي گرايي مانند تخت جمشيد چگونه است؟ متأسفانه اين اعمال مورد تشويق قرار گرفته است؟

حضرت آيت الله خامنه اي: چهارشنبه سوري و سيزده به در مبناي عقلايي ندارد. (مجموعه استفتائات)

حضرت آيت الله فاضل لنكراني: در فرض مزبور كه داراي خطرات جاني و مالي است و موجب اذيت و آزار ديگران است و مخالف مقررات و قانون و نظم جامعه است جايز نيست.

حضرت آيت الله بهجت: اين كارها مشروعيت ندارد.

حضرت آيت الله تبريزي: هيچ يك از اين امور رجحان شرعي ندارد و تشويق مردم به اين مورد تشويق به دنيا و غافل كردن از آخرت است و اين كه تصور مي كنند اين امور مردم را به حفظ وطن و عزت وامي دارد تصوري باطل است، آنچه مردم را به عزت مي رساند و به حفظ وطن

و عزت وامي دارد تصوري باطل است، آنچه مردم را به عزت مي رساند و به حفظ وطن وامي دارد ايمان است و بس.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني: اشكال دارد.

حضرت آيت الله سيستاني: اموري كه به جامعه ضرر مي زند و موجب ايذاء مردم است مانند استعمال ترقه و خريد و فروش آن جايز نيست.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي: اين كارها شايسته مسلمان نيست.

 

 

 

(منبع : سيد محسن محمودي ، مسائل جديد از ديدگاه علما و مراجع تقليد، انتشارات صاحب الزمان (عج) ، 1382 ، ج 1 صص 155- 157 .)

 

 

 

سنت مراسم چهار شنبه سوري


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, | 19:36 | نویسنده : رحمت |

چهارشنبه سوري از ديد گاه شهيد مطهري


«قرآن منشأهايي براي فكرهاي بي ريشه كه آنها را به درختان بي ريشه تشبيه مي كند ذكر مي كند. يكي از آنها تقليد است. البته قرآن با كلمه تقليد مطلب را بيان نكرده است. با تعبير ديگر بيان كرده است. تعبير قرآن تبعيت كوركورانه از گذشتگان، از پدران، مادران، آباء و اجداد است. اين هم از موضوعاتي است كه قرآن روي آن زياد تكيه كرده است و آن را منشأ لغزش و خطاي بشر مي داند و سخت انتقاد مي كند. مثلا مي گويد: آنها چنين مي گويند: «انا وجدنا آبائنا علي امه و انا علي آثارهم مقتدون» اينها مي گويند: ما پدران خود را بر يك طريقه اي يافته ايم و ما هم همان طريقه پدران خودمان را مي گيريم و مي رويم. به تعبير امروز: سنت گرايي؛ حالا اين تعبير درست است يا غلط و بهتر از اين هم مي توانستيم تعبير پيدا كنيم. به هر حال اين كلمه امروز رايج شده است. قرآن سنت گرايي را محكوم مي كند اما اشتباه نشود! ضد سنت گرايي را هم قرآن محكوم مي كند. هر دو را محكوم مي كند. چطور؟ قرآن فقط عقل گرايي و منطق گرايي را تأييد مي كند. قرآن مي گويد: هر امر به اصطلاح قديمي و هر سنت قديمي را به دليل آن كه گذشتگان ما چنين مي كرده اند، نياكان ما اين چنين بوده اند و ما بايد راه نياكان خودمان را برويم، انجام دادن، محكوم است، چرا؟ مي گويد ممكن است نياكانتان اشتباه كرده باشند، ممكن است نياكانتان عقل و شعور نداشته باشند. آن كه دليل نمي شود. نياكان ما در گذشته چنين مي كرده اند، ما هم چنين مي كنيم! چهارشنبه آخر اسفند مي شود، بسياري از خانواده ها (كه بايد بگوييم: خانواده هاي نادان) آتشي و هيزمي روشن مي كنند، بعد آدم هاي سر و مر و گنده از روي آتش مي پرند: اي آتش زردي من از تو، سرخي تو از من! اين چقدر حماقت است كه مي پرسيم چرا چنين مي كنيد؟ مي گويند: اين كي سنتي است ميان ما مردم، از قديم پدران ما چنين مي كرده اند. قرآن مي گويد:« اولو كان آباوهم لا يعقلون شيئا.»

اگر هم پدران گذشته تان چنين كاري مي كردند شما وقتي مي بينيد يك كار احمقانه است و دليل حماقت پدران شماست رويش را بپوشانيد. چرا اين سند حماقت را سال به سال تجديد مي كنيد؟ اين فقط يك سند حماقت است كه كوشش مي كنيد اين سند حماقت را هميشه زنده نگه داريد، ماييم كه چنين پدر و مادرهاي احمقي داشته ايم: «اولو كان آباوهم لا يعقلون شيئا». ( منبع : شهيد مطهري، نشريه نصيحت ، 490 )


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, | 19:32 | نویسنده : رحمت |

چهارشنبه سوري؟

متاسفانه اين مراسم كه همه ساله باعث هدر رفتن سرمايه هاي انساني و اقتصادي زيادي شده ، نظم و امنيت عمومي را براي شهروندان مختل و خانواده هاي بيشماري را در آغاز سال نو اندوهگين و داغدار مي نمايد ؛ سنتي كاملا غلط و خرافي است كه از هيچ گونه پشتوانه منطقي و عقلي صحيحي برخوردار نمي باشد . متاسفانه برخي آگاهانه يا آگاهانه به اسم ترويج و پاسداشت ميراث ها و سنت هاي باستاني ، فرهنگ هاي جاهلي كه هيچ گونه جنبه مثبتي در آن وجود ندارد را در بين جوانان گسترش داده و در پشت اين موضوع در صدد ضربه زدن به هويت اسلامي جامعه مي باشند. علي رغم اقدامات تبليغي كه در رسانه ها و توسط نيروهاي انتظامي براي كاهش خسارات ناشي از اين سنت جاهلي در نظر گرفته شده است ؛ اما ريشه كني اين قبيل ناهنجاريها با كار عميق فرهنگي امكان پذير است.


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:, | 19:14 | نویسنده : رحمت |

سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

 دوستان سلام:

شرمنده ،یه 2 هفته ای نبودم،جاتون خالی رفته بودم کربلا.ایشاا... قسمت همه بشه.....

 

در حسینیه تو برگ براتم دادند 

وسط سینه زنی بود نجاتم دادند
 

مرده ای بیش نبودم که به دستور شما 

تا مسیحا بشوم آب فراتم دادند

تا که احرام ببندم به منای تو حسین (ع)
 

رخت مشکی تو اندر عرفاتم دادند
 

رو گرفتی که نبینی عرق سائل را
 

با دو دست کرمت جلوه به ذاتم دادند
 

با همین قطره اشکی که ندارم آقا
 

سیئه دادم و سیل حسناتم دادند
 

نام تو زینت دنیاست اباعبدالله 

نمک زندگی ماست اباعبدالله 

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, | 13:48 | نویسنده : رحمت |

ابداع چسبی برای اتصال سلولها توسط محقق ایرانی آکسفورد

محقق ایرانی دانشگاه آکسفورد با الهام از پروتئین باکتری یک نوع بیماری موفق به ابداع ابرچسبی قدرتمند شده است که می تواند مولکولها را به یکدیگر بچسباند همچنین از این چسب می توان برای اتصال تمامی عواملی که نور خورشید را به انرژی تبدیل می کنند، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن ذاکری فارغ التحصیل مقطع دکترای زیست شیمی دانشگاه آکسفورد به همراه استاد خود "مارک هوارث" با الهام از پروتئین نوعی باکتری که عامل ابتلا به بیماری "خوره" در انسان است، موفق به ابداع چنین چسبی شده است. این چسب می تواند در تحقیقات آزمایشگاهی و جوامع وسیعتر علمی کاربرد داشته باشد.

هوارث و ذاکری در بخش زیست شیمی دانشگاه آکسفورد این چسب را به واسطه تغییراتی در پروتئین باکتری به نام Streptococcus pyogenes ابداع کرده اند. این پروتئین توسط باکتری برای اتصال و هجوم به سلولهای بدن انسان استفاده می شود.

این پروتئین از ساختاری سه بعدی با پیوندهای مستحکم شیمیایی برخوردار است که در لحظه شکل گرفته و با قدرتی غیر قابل توصیف به یکدیگر وصل می شوند. ذاکری و استادش این پروتئین را به گونه ای دچار تغییر کردند که پیوند های شیمیایی آن از یکدیگر جدا شده و دوباره شکل بگیرند به این شکل بخش بزرگتر پروتئین را "اسپای کچر" و بخش کوچکتر را "اسپای تگ" نامیدند.

زمانی که این دو بخش به یکدیگر وصل می شوند هرگز این اتصال از بین نمی رود و در عین حال این دو بخش هرگز به ماده دیگری نیز نمی چسبند. در واقع این دو بخش تحت هر شرایط محیطی و دمایی به شکلی جدا ناشدنی به یکدیگر وصل می شوند و هرچه که به امتداد آنها متصل شده باشند را نیز در کنار یکدیگر نگه می دارند.

بر اساس گزارش آکسفورد، توانایی چسباندن این دو بخش از پروتئین به دیگر مولکولها می تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد. برای مثال چسباندن تمامی آنزیمهای موثر در یک فرایند شیمیایی می تواند منجر به تسریع روند واکنش شود. همچنین می توان از این چسب برای اتصال تمامی عواملی که نور خورشید را به انرژی تبدیل می کنند استفاده کرد.



Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, | 1:11 | نویسنده : رحمت |

اميرالمؤمنين(ع) و شرح دوران خلافت خلفاي سه گانه

 

امیرالمؤمنین(ع) و شرح دوران حکومت خلفای سه گانه:  امیرالمؤمنین(ع) در زمان خلافت خویش در خطبه «شقشقیه» فرمود: «هان، به خدا سوگند جامۀ خلافت را پوشید و می دانست خلافت جز مرا نشاید، که آسیاسنگ تنها گِرد استوانه به گردش در آید...دامن از خلافت در چیدم و پهلو از آن پیچیدم و ژرف بیندیشیدم که چه باید، و از این دو کدام شاید؟ با دست تنها بستیزم یا صبر پیش گیرم و از ستیز بپرهیزم؟ که جهانی تیره است که پیران در بلای آن فرسوده شوند و خردسالان پیر، و دیندار تا دیدار پروردگار در چنگالِ رنج اسیر. چون نیک سنجیدم، شکیبایی را خردمندانه تر دیدم، و به صبر گراییدم حالی که دیده از خارِ غم خسته بود، و آوا در گلو شکسته...


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 اسفند 1390برچسب:, | 23:0 | نویسنده : رحمت |

تا مرز گناه رفت ولی به عشق مولا علی(ع)

حکایتی خواندنی درباره توبه یک جوان ایرانی که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان آن را در کتاب خود با نام”داستانهای عبرت‌آموز” اینگونه ذکر کرده‌اند.

یا امیرالمومنین(ع)

 

 

 

براى تبلیغ به بندرعباس ، مرکز استان هرمزگان رفته بودم ، شب جمعه آخر مجلس بناى قرائت دعاى کمیل بود .

من دعاى کمیل را از حفظ در تاریکى مطلق مى خوانم و از این نظر شرکت کنندگان حالى خاص دارند .

لحظاتى قبل از شروع کمیل ، جوانى در حدود بیست ساله که او را تا آن زمان ندیده بودم نامه اى به دستم داد .

پس از کمیل به خانه برگشتم ، آن نامه را خواندم، برایم بسیار شگفت آور بود، نوشته بود: اهل این گونه مجالس نبودم ، سال گذشته اوایل ظهر یکى از دوستانم به من تلفن زد که ساعت چهار بعد از ظهر به دنبال تو مى آیم تا با هم به جایى برویم.

در ساعت مقرر آمد، داخل ماشین به او گفتم: قصد کجا دارى؟ گفت: پدر و مادرم به مسافرتى چند روزه رفته اند . خانه کاملا خالى است ، مى‌خواهم لحظاتى با هم باشیم. وقتى به خانه او رفتم به من گفت : دو زن جوان را دعوت کرده‌ام ، هر دو در خانه هستند و آماده براى اینکه خود را در اختیار ما بگذارند ، مرا به اطاقى فرستاد و خودش به اطاق دیگر رفت ، وقتى آماده برنامه شدم به ذهنم آمد که در پرده هاى تبلیغى مربوط به شما نوشته « شب جمعه دعاى کمیل »، مى دانستم این دعا از امیرالمؤمنین (علیه السلام) است ولى مجالس قرائت دعاى کمیل را ندیده بودم، در آن حالت شدید شیطانى ، به شدت از امیرالمؤمنین شرمنده شدم ، حیا و ترس تمام وجودم را گرفت ، به شدت از خودم بدم آمد ، از جا برخاستم ، بدون اینکه با آن زن کم ترین تماسى داشته باشم از آن خانه فرار کردم.

حیران و سرگردان در خیابانهاى بندر پرسه مى زدم تا هنگام شب رسید ، به مسجد آمدم و در تاریکى جلسه پشت سر شما نشستم ، از ابتدا تا انتهاى دعاى کمیل با شرمندگى و سرافکندگى گریه کردم ، از خدا خواستم زمینه ازدواج مرا فراهم آورد ، علاوه از افتادن در لجن زار گناه حفظم نماید . دو سه ماهى گذشت به پیشنهاد پدر و مادرم که به خواب نمى دیدم با دخترى از خانواده اى محترم ازدواج کردم ، دختر در سیرت و صورت کم نظیر است و من این نعمت را از برکت ترک گناه و شرکت در دعاى کمیل امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارم ، امسال هم همه شبها در این مجلس شرکت کردم و این نامه را رقم زدم تا بدانید این جلسات چه سود سرشارى براى مردم بخصوص جوانان دارد.

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



تاريخ : چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, | 23:27 | نویسنده : رحمت |

هدايت ويلچر برقي با زبان

محقق ايراني «موسسه فناوري جورجيا» دست به ساخت يك دستگاه بي‌سيم و قابل پوشش زده كه به مبتلايان به جراحت‌هاي ستون فقرات كمك مي‌كند بدون كمك ديگران به هدايت ويلچر برقي خود با زبان بپردازند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيستم رانش با زبان (TDS) ميثم قوانلو، دانشيار مهندسي برق و رايانه موسسه فناوري جورجيا كه شبيه به يك نگهدارنده دنداني داراي حسگر است با يك مغناطيس بر روي زبان كنترل شده و كاربران خود را به مرحله جديد از استقلال چه در ارتباط و در حمل‌ونقل هدايت مي‌كند...


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, | 23:6 | نویسنده : رحمت |

درخواست شریعتمداری از آیت الله مهدوی کنی و علامه مصباح یزدی

 
درخواست از حضرات آيات مهدوي كني و مصباح يزدي يعني دو پيشتاز عرصه علم و تقوي و انقلاب است كه با نگاه پدرانه خود پادرمياني كنند و فهرست واحدي ارائه فرمايند.

 
به گزارش عماریون به نقل از شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: شايد برخي از عزيزان، مخصوصا دو عزيز بزرگواري كه نامي از آنها در يادداشت پيش روي خواهد آمد، اين وجيزه را مصداق «درازدستي» يك «كوته آستين» به ساحت بزرگان تلقي فرمايند و به ملامت، اين بيت خواجه شيراز را خطاب به نگارنده بر لب آرند كه؛
زاهد پياله پيما، صوفي غرابه بر دوش
اي كوته آستينان، تا كي درازدستي؟!
در پاسخ اما، نه به جسارت- كه از اين قلم دور باد- بلكه به ارادت، مي توان و بايد آن بيت لسان الغيب را پاسخي از ديگر شاعر شيرين سخن شيراز، پيش نهاد؛
گاه باشد كه كودكي نادان
به غلط بر هدف زند تيري

........


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, | 22:38 | نویسنده : رحمت |

دیپلمه‌ای که سلطان رشوه ایران شد

مه‌آفرید خسروی به عنوان مدیرعامل گروه مذکور، طی سال‌های گذشته مبادرت به تأسیس یا خریداری شرکت‌های متعدد به رغم زیان‌ده بودن آنها کرده است و با استفاده از مقررات جاری وقت که متناسب با شرایط اقتصادی کشور وضع شده است، پس از برقراری ارتباط با برخی مدیران بانکی و اشخاص صاحب نفوذ از سیاست انبساطی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و به بهانه کارآفرینی و اشتغال، سوءاستفاده کرده و منابع هنگفتی را از شبکه بانکی جذب می‌کند.
فارس: مه‌آفرید امیرخسروی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا، با تحصیلات در مقطع دیپلم توانست با حمایت باندهای ثروت و قدرت خود را به عنوان سلطان رشوه ایران و همچنین متهم اصلی بزرگترین پرونده فساد مالی تاریخ کشور معرفی کند که برای ورود و نفوذ در سیستم بانکی کشور، 6 تیم مختلف تشکیل داده بود.
اولین جلسه محاکمه 32 متهم پرونده فساد کلان مالی صبح روز شنبه در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سراج و به صورت علنی برگزار شد.

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, | 23:27 | نویسنده : رحمت |

اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبیین جایگاه مجلس در نظام اسلامی:
انعكاس اراده ملت
جايگاه مجلس، جايگاهى است بسيار عالى؛ انعكاس نظرات و اراده‌ى ملت در قوانين و مقررات كشور و رگه‌هاى اجرايى كشور است؛ اين چيز كمى نيست.
بيانات در ديدار با وزير و مسؤولان وزارت كشور و استانداران‌ ۱۳۷۰/۰۹/۲۷

مجلس؛ مظهر اراده مردم
مجلس شوراى اسلامى، يك مركز اساسى و تعيين‌كننده براى انقلاب است. همه‌ى سر رشته‌هاى امور، به مجلس شوراى اسلامى بر مى‌گردد. مجلس، مظهر حضور و اراده‌ى مردم در صحنه‌هاى گوناگون سياسى و اقتصادى است. اگر مردم چيزى را در زمينه‌هاى اقتصادى يا سياسى بخواهند كه بشود يا نشود و چيزهايى را بخواهند كه به سرنوشت كشور ارتباطى پيدا مى‌كند، بايد اراده‌ى خويش را از حنجره و زبان نماينده‌ى خود بيرون بدهند و به صورت قانون درآورند و اين قانون در سطح كشور عمل بشود. اين، تأثير مردم در قانونگذارى است.
بیانات در ديدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران و دست‌اندركاران برگزاری انتخابات ۱۳۶۸/۰۹/۲۲


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, | 22:36 | نویسنده : رحمت |

آداب رقابت انتخاباتی

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون آداب رقابت انتخاباتی و تبیین وظایف مردم، مسئولین، نامزدهای انتخاباتی و جریان‌ها و فعالین سیاسی:


تبلیغِ به دور از دروغ؛ شرط سلامت انتخابات
فضاى انتخابات، باید فضاى سالمى باشد؛ فضاى تبلیغات، باید با فضاى پروپاگاندهاى معمول دنیا تفاوت داشته باشد.
امروز در دنیا، دمكراسى، یك دمكراسى حقیقى نیست؛ زیرا فشار تبلیغات پُر زرق و برق توخالى، با سخنان فریب‌آمیز، آن‌چنان بر ذهن مردم سنگینى مى‌كند، كه امكان انتخاب درست را به مردم نمى‌دهد؛ نمى‌گذارند مردم فكر كنند. هر كس كه مقدارى از كارهاى انتخاباتى كشورهاى به اصطلاح دمكراتیك را مشاهده كرده باشد، این معنا برایش واضح است. حرفهایى كه مى‌زنند، وعده‌هایى كه مى‌دهند، قیافه‌هایى كه مى‌گیرند، تملقهایى كه از بعضى از قشر‌ها یا گروه‌ها مى‌گویند، ارتباطهایى كه با جناحهاى خاصى برقرار مى‌كنند تا نظر آن‌ها را جلب بكنند، این‌ها كارهاى سالمى نیست؛ كارهایى است كه وقتى در یك مجموعه‌ى مردمى انجام گرفت، فضا را مسموم مى‌كند و قدرت فكر كردن به آن‌ها نمى‌دهد.
تبلیغ، صحیح و حق است؛ اما با معناى واقعى كلمه، با حفظ حدود شرعى كلمه، به دور از فریب، به دور از كارهاى دروغین و نمایشى، به دور از متهم كردن این و آن. نمى‌شود ما بگوییم كه مسؤولان انتخابات، نسبت به این قضیه هیچ مسؤولیتى ندارند؛ این شرط سلامت انتخابات است.
بیانات در دیدار با وزیر و مسؤولان وزارت كشور و استانداران 1370/09/27

 


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, | 22:33 | نویسنده : رحمت |

وظیفه مسئولان و مجریان انتخابات

انتخابات مجلس نهم

 

گزیده‌ای از بيانات رهبر معظّم انقلاب اسلامى‌ پیرامون تبیین وظایف مسئولان انتخابات شامل دستگاه‌های دولتی، شورای نگهبان و مجریان:
برداشتهای جناحی نباید در انتخابات تاثیر بگذارد

ممكن است كاندیداهاى انتخابات، وابسته به جناحهاى مختلف سیاسى باشند، یا خواهند بود - ایرادى هم ندارد - ممكن است با هم تنافسهایى داشته باشند؛ اما هیچ مسؤولى از مسؤولان، به‌هیچ‌وجه نباید اجازه بدهد كه برداشتهاى خطى، برداشتهاى جناحى و گرایشهاى گروهى، اندكى در این كار تأثیر بگذارد. این كار باید ان‌شاءاللَّه سالم و خالص و بدون اندكى خدشه انجام بگیرد؛ این است كه مردم را دلگرم خواهد كرد.
بیانات در دیدار با وزیر و مسؤولان وزارت كشور و استانداران‌  ۱۳۷۰/۰۹/27

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, | 22:27 | نویسنده : رحمت |