گنج های زندگی

گنج های زندگی

 

سوال وجواب اعراب از حضرت رسول اکرم (ص)

عرض کرد می خواهم داناترین مردم باشم حضرت فرمود از خدا بترس.

.............می خواهم از خاصان درگاه خدا باشم فرمود شب وروز قرآن بخوان.

.............می خواهم همیشه دل من روشن باشد فرمود که مرگ را فراموش نکن.

.............می خواهم همیشه در رحمت حق باشم فرمود با خلق خدا نیکی کن.

.............می خواهم از دشمن به ما آفتی نرسد فرمود توکل به خدا کن.

.............می خواهم در چشم مردم خوار نباشم فرمود پرهیزگار باش.

.............می خواهم عمر من طولانی باشد فرمود صله رحم کن.

.............می خواهم روزی من وسیع گردد فرمود همیشه با وضو باش.

.............می خواهم با  آتش دوزخ نسوزم فرمود که چشم وزبان خود را ببند.

.............می خواهم بدانم گناهانم به چه چیز ریخته می شود فرمود به تضرع ،توبه وحال بیچارگی.

.............می خواهم سنگین ترین مردم باشم.فرمود از کسی چیزی مخواه.

.............می خواهم پرده عصمتم دریده نشود فرمود پرده کسی را ندر.

.............می خواهم که گورم تنگ نباشد فرمود که مداومت کن به خواندن سوره تبارک.

.............می خواهم که مال من بسیار شود فرمود مداومت کن به خواندن سوره واقعه هر شب.

.............می خواهم فردای قیامت ایمن باشم.فرمود میان شام وخفتن به ذکر خدا مشغول باش.

.............می خواهم خدای تعالی را در نماز حاضریابم فرمود در وقت ساختن وضو بسیار دقت کن.

.............می خواهم در نامه اعمال من گناه نباشدو همیشه خیرو خوبی باشد فرمود به پدر ومادر نیکی کن.

.............می خواهم برای من عذاب قبر نباشد.فرمود جامه خود را پاک نگهدار.

.............می خواهم از خالصان باشم فرمود در کارها راستی ودرستی پیشه کن.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, | 18:25 | نویسنده : رحمت |