جایگاه «حیا» در جشنواره فیلم فجر

جایگاه «حیا» در جشنواره فیلم فجر


وضعیت نامناسب حیا و عفاف در عموم فیلم های جشنواره فجر موج می زند.

سایت تحلیلی دیدبان در این اینفوگراف بر اساس سنجش مولفه هايي چون پوشش زنان ، پوشش مردان ،كيفيت روابط با جنس مخالف ، نوع كلمات و شيوه  لحن بازيگران،كميت و كيفيت موضوعات مرتبط به حريم خصوصي افراد ،گريم بازيگران زن  و مرد ،چگونگي مواجهه با ارزش هاي ديني و فرهنگي ،نحوه تعامل (گفتاري و رفتاري) با اعضاي خانواده صورت گرفته است .
 
 سينمايي نجيبانه عمل خواهد كرد كه عفيفانه فيلم بسازد و در مراحل مختلف فيلم سازي اش به معناي واقعي كلمه حيا ورزي كند .حياو  عفاف منحصر به موضوع حجاب نيست بلكه ابعادي فراتر از آن داشته و عرصه هايي گفتاري و  رفتاري  به خود مي پذيرد . بر اين اساس در فرصت پيش روي حيا سنجي فيلم هاي  سي امين جشنواره فيلم فجر  بر اساس سنجش مولفه هايي چون پوشش زنان ، پوشش مردان ،كيفيت روابط با جنس مخالف ، نوع كلمات و شيوه  لحن بازيگران،كميت و كيفيت موضوعات مرتبط به حريم خصوصي افراد ،گريم بازيگران زن  و مرد ،چگونگي مواجهه با ارزش هاي ديني و فرهنگي ،نحوه تعامل (گفتاري و رفتاري) با اعضاي خانواده صورت گرفته است .
 
بر اساس تحلیل حاصله در این تحقیق از بین فیلم های جشنواره 45 فیلم حداقل یکی از شاخص ها را رعایت نکرده اند، 25 فیلم دو شاخص، 20 فیلم 3 شاخص و 10 فیلم 4 شاخص را رعایت نکرده بودند.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, | 13:55 | نویسنده : رحمت |